چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل درخت کنار (conar) در استان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، افشین قطبی روز سه شنبه درآیین برداشت عسل درخت کنار در روستای طلحه از توابع شهرستان دشتستان افزود: استان بوشهر از شهریور سال جاری تاکنون به صورت کم سابقه ای پذیرای بیش از500 زنبوردار بومی و مهاجر از استان های مختلف برای تولید عسل کنار بوده است.\nوی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 500 تن عسل کنار در این استان تولید شود.
کد خبر: ۱۶۰۱۷
سه‌شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت عسل درخت کنار (conar) در استان آغاز شد.
\n
\nبه گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، افشین قطبی روز سه شنبه درآیین برداشت عسل درخت کنار در روستای طلحه از توابع شهرستان دشتستان افزود: استان بوشهر از شهریور سال جاری تاکنون به صورت کم سابقه ای پذیرای بیش از500 زنبوردار بومی و مهاجر از استان های مختلف برای تولید عسل کنار بوده است.
\nوی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 500 تن عسل کنار در این استان تولید شود.
\nقطبی با بیان اینکه در تمام مناطق استان بویژه مناطق کوهستانی و دشت پوشش درختان کنار وجود دارد، اظهارکرد: با توجه به خشکسالی های حاکم بر کشور زنبورداران ازسال گذشته تاکنون وضعیت خوبی در برداشت عسل بهاره وتابستانه درمناطق ییلاقی نداشتند.
\nمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه درخت کنار در مقایسه با سایر پوشش های گیاهی مراتع کمتر تحت تاثیر خشکسالی قرار می گیرد این امر باعث ایجاد انگیزه و تقیوت روحی زنبورداران می شود و برای تولید عسل کنار از سراسر کشور به استان بوشهر مهاجرت می کنند.
\nوی اضافه کرد: برداشت عسل کنار از اواخر مهرماه آغاز و تا نیمه آبان ادامه دارد.
\nاستان بوشهر با داشتن جنگل وسیعی از درختان کنار به شکل خود رو به عنوان یکی از قطب های مهم کشور برای تولید عسل کنار یا عسل سدر است.
\nاین نوع عسل که مختص مناطق جنوبی و گرم کشوراست به طوررس نمی کند و به دلیل خواص دارویی، عطر، طعم، کیفیت و بازار پسندی زیاد جایگاه خاصی در داخل و خارج ازکشور بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر