دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شماری از ملوانان و صاحبان لنج های سفاری در بندردیر استان بوشهر خواستار صدور مجوز ورود و خروج و پهلوگیری در اسکله این بندر و ساماندهی شناورهای خود شدند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آنان گفتند: هم اکنون اداره بندر و در یانوردی شهرستان به دلیل پربودن ظرفیت اسکله بندر دیر مجوز ورود و خروج و پهلوگیری دراین اسکله را به حدود 40 فروند موتورلنج نمی دهد و این باعث شده تا این شناورها که با سرمایه های هنگفت تهیه شده و می تواند اشتغال زایی بالایی داشته باشد، بلااستفاده بمانند.
کد خبر: ۱۶۵۴۶
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

فکرشهر: شماری از ملوانان و صاحبان لنج های سفاری در بندردیر استان بوشهر خواستار صدور مجوز ورود و خروج و پهلوگیری در اسکله این بندر و ساماندهی شناورهای خود شدند.
\n
\nبه گزارش فکرشهر، آنان گفتند: هم اکنون اداره بندر و در یانوردی شهرستان به دلیل پربودن ظرفیت اسکله بندر دیر مجوز ورود و خروج و پهلوگیری دراین اسکله را به حدود 40 فروند موتورلنج نمی دهد و این باعث شده تا این شناورها که با سرمایه های هنگفت تهیه شده و می تواند اشتغال زایی بالایی داشته باشد، بلااستفاده بمانند.
\nیکی از صاحبان این شناورهای باری و سفاری گفت: با سه میلیارد ریال تسهیلات بانکی یک شناور باری خریداری کرده ام اما اکنون اداره بندر مجوز ورود و خروج اسکله برای فعالیت این شناور صادر نمی کند.

\n\n


\nابراهیم عباسی افزود: دولت تدبیر و امید تلاش دارد که مردم از طریق دریا امرارمعاش کنند و زیرساخت های لازم برای این کار نیز فراهم است اما اجاز این کار به مردم داده نمی شود.
\nوی با بیان اینکه هر شناور باری بطور مستقیم و غیرمستقیم 20نفر اشتغال زایی ایجادمی کند، ادامه داد: با توجه به هزینه هایی که تاکنون انجام داده ام هرماه 20 میلیون ریال بابت هزینه نگهبانی و جانبی دیگر برای این شناور متضررمی شوم و هیچ کس پاسخگو نیست.
\nیکی از اعضای تعاونی سفاران بندردیر گفت: اکنون این شناورهای باری و سفاری دراسکله پهلو گرفته اند اما اداره بندر و دریانوردی به دلیل نداشتن ظرفیت پهلوگیری مجوز ورود و خروج برای آنان صادر نمی کند.
\nامامی مطلق افزود: این افراد در گذشته مالک شناور بوده اند اما به دلیل مقرون به صرفه نبودن فعالیت سفاری در بندر دیر در گذشته، شناور خود فروختند و اکنون به دلیل رونق تجارت و صادرات دوباره با خرید شناور می خواهند به شغل خود ادامه دهند و اداره بندر و دریانوردی نباید از فعالیت آنان جلوگیری کند.

\n\n


\nرییس اداره بندر و دریانوردی بندردیر گفت: هم اکنون تعداد40 شناور باری در اسکله پهلوگرفته که نیاز به ساماندهی دارند و این اداره آماده همکاری مشروط با صاحبان آنهاست.
\nداوود بهادری افزود: یکی از این شروط که در قالب پیشنهاد مطرح کرده ایم اعطای مجوز به این شناورها می دهیم این است که پس از تخلیه کالاهای تجاری خود به ضلع شرقی اسکله بنرد دیر که مربوط به شیلات است، پهلو بگیرند که مورد موافقت شیلات قرارنگرفته است.
\nوی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر این است که پس از تخلیه بار این شناورها در اسکله بندر دیر به اسکله روستای الی شمالی بروند مشروط به اینکه گمرک، مرزبانی، تعاونی سفاران باری با اداره بندر همکاری و موافق این کار باشند زیرا امکان بروز هرحادثه در این اسکله وجود دارد.
\nفرمانداردیر ضمن تایید مشکلات صاحبان این شناورها به ایرنا گفت: مردم بندردیر از سالیان دور و دراز به شغل دریانوردی مبادرت می کنند و علاقه مند هستند که این شغل را رها نکنند.

\n\n


\nحمزه اعتماد با بیان اینکه 180 شناور باری دراین بندر فعال هستند، افزود: اسکله صیادی و تجاری بندردیر ظرفیت محدودی دارد و اکنون با ایجاد ترافیک زیاد مشکلاتی برای هر دو بخش صیادی و تجرای ایجاد شده است که نیاز به ساماندهی دارد که بجد این مشکلات در دست پیگیری است.
\nوی اضافه کرد: اسکله روستای الی شمالی ظرفیت پهلوگیری 100شناور باری دارد که اداره بندرمی تواند زیرساخت های لازم از جمله روشنایی، اتاق نگهبانی، آتش نشانی و تاسیسات جانبی دیگر را در این اسکله ایجاد کند تا شناورها در آن ساماندهی شوند.
\nفرمانداردیر افزود: در دوسال اخیر اقتصاد و تجارت در این بندر رونق گرفته است و با توجه به نزدیک بودن این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس باید اسکله صادرات مواد معدنی راه اندازی شود تا آینده تجارت در این بندر نوید بخش باشد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر