چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در دانش آموزان دختر یکی از مهمترین هدف طرح آهن یاری است.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالحسین ناصری روز یکشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح در آموزشگاه متوسطه حضرت زینب (س) این شهرستان افزود: یکی از علت های افت تحصیلی دانش آموزان مشکل سو تغذیه است.\n\nوی اظهارکرد:اجرای طرح آهن یاری و آموزش تغذیه مناسب به دانش آموزان و والدین ، اثر مهمی در اصلاح تغذیه و رفع برخی از مشکلات درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۸۹۰
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در دانش آموزان دختر یکی از مهمترین هدف طرح آهن یاری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالحسین ناصری روز یکشنبه در بازدید از روند اجرای این طرح در آموزشگاه متوسطه حضرت زینب (س) این شهرستان افزود: یکی از علت های افت تحصیلی دانش آموزان مشکل سو تغذیه است.

\n\n

وی اظهارکرد:اجرای طرح آهن یاری و آموزش تغذیه مناسب به دانش آموزان و والدین ، اثر مهمی در اصلاح تغذیه و رفع برخی از مشکلات درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت.

\n\n

\n\n

وی گفت: آهن یک ماده معدنی ضروری در بدن برای انتقال اکسیژن ، تشکیل خون ومصونیت بدن بر علیه عفونت ها وسایر بیماریها است که کمبود آن سبب کاهش قدرت یادگیری، تمرکز، ضریب هوشی، مقاومت بدن و افزایش خطر مرگ ومیر زنان و تولد نوزاد کم وزن و نارس و سقط جنین می شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، ناصری بیان کرد: طرح سراسری آهن یاری در مدارس دخترانه متوسطه اول ودوم این شهرستان بمنظور ارتقای سطح سلامت دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش آغاز و به مدت چهار ماه ادامه دارد.

\n\n

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: در این طرح دانش آموزان هر هفته یک قرص آهن و تا پایان طرح 16 قرص آهن مصرف خواهند کرد.

\n\n

ناصری بیان کرد: : از مربیان مدارس و والدین انتظار می رود که با همکاری و تشویق دانش آموزان به مصرف مواد مفید ومغذی و پرهیز از مصرف تنقلات و غذاهای کم فایده و استفاده از قرص آهن به منظور جبران کمبود این ماده معدنی دربدن، شادابی،سلامت و موفقیت فرزندان خود را تضمین کنند.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر