پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 11 کانون تولید ریزگرد در سطح شهرستان های استان بوشهر شناسایی شد.
کد خبر: ۱۷۳۹۴
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 11 کانون تولید ریزگرد در سطح شهرستان های استان بوشهر شناسایی شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این 11 کانون با تصاویر ماهواره ای شناسایی شده و در هر 10 شهرستان استان بصورت پراکنده وجود دارند.
\nوی بیان کرد: میزان برداشت ریزگرد و همچنین محل رسوب آنها نیز مورد شناسایی قرار گرفته است.
\nدلشب بیان داشت: در این راستا در کمیته ملی مبارزه با ریزگرد براساس مطالعه های کارشناسی طرحی در دست تدوین است تا پس از آماده شدن آن را در اختیار شورای برنامه ریزی استان قرار دهیم.
\nوی گفت: در این طرح برای تثبیت شن های روان و منطقه های کانون ریزگرد تدبیر لازم پیش بینی خواهد شد.
\nدلشب یادآور شد: شرکت های دانش بنیان نیز در صورت تمایل می توانند در این زمینه به کمک اداره محیط زیست استان بوشهر بیایند.
\nوی در پاسخ به خبرنگار ایرنا پیرامون تخلف زیست محیطی یکی از شرکت های پرورش ماهی استان بوشهر در بخش دلوار پاسخ داد: با توجه به تخلف آشکار این شرکت به مسئولان آن هشدار داده شده تا ظرف دوماه دستگاه تصفیه نصب کنند. 
\nدلشب تاکید کرد: چنانچه در زمان بندی مشخص این شرکت اقدام به نصب دستگاه تصفیه نکند به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
\nوی ادامه داد: سند راهبردی محیط زیست استان بوشهر نیز پیش بینی شده و براساس آن وضعیت کنونی و راهکاری رسیدن به وضعیت مطلوب مشخص خواهد شد.
\nدلشب افزود: همه دستگاه اجرایی موظف به اختصاص یک درصد بودجه خود به مدیریت سبز شده اند.
\nوی ادامه داد: سواحل استان بوشهر در موضوع میزان آلوده بودن میکروبی مشخص شده و با کامل شدن اطلاعات آن به شهرداری ها اطلاع رسانی خواهد شد تا در زمینه استفاده شهروندان از شناگاه ها تصمیم گیری لازم را انجام دهند.
\nوی در ارتباط با حفظ گونه های جانوری استان نیز گفت: فرهنگ مردم استان در زمینه حفظ محیط زیست ارتقا یافته و همچنین با کاهش تمایل نسل کنونی به شکار می توان در یک یا دو دهه حفظ قانون های محیط زیستی، حیات وحش سال های دور همراه با گونه های جانوری فراوان را احیا کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر