جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور کاهش آلایندگی ناشی از واحدهای صنعتی موجود درعسلویه کمیته راهبردی کنترل آلایندگی های این شهرستان تشکیل شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین دلشب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بسیاری از واحدهای پتروشیمی شهرستان عسلویه به دلیل قدیمی بودن طراحی ها میزان خروجی واحد بیش از استانداردهای سازمان حفظ محیط زیست است.\n\nوی با اشاره به عملکرد جزیره ای برخی از واحدهای صنعتی دراستان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط به مسئولان ذیربط هشدارهای لازم داده شد تا طراحی واحدها براساس استانداردهای مورد نیاز باشد.
کد خبر: ۱۷۴۶۵
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به منظور کاهش آلایندگی ناشی از واحدهای صنعتی موجود درعسلویه کمیته راهبردی کنترل آلایندگی های این شهرستان تشکیل شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بسیاری از واحدهای پتروشیمی شهرستان عسلویه به دلیل قدیمی بودن طراحی ها میزان خروجی واحد بیش از استانداردهای سازمان حفظ محیط زیست است.

\n\n

وی با اشاره به عملکرد جزیره ای برخی از واحدهای صنعتی دراستان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط به مسئولان ذیربط هشدارهای لازم داده شد تا طراحی واحدها براساس استانداردهای مورد نیاز باشد.

\n\n

مدیرکل حفظ محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: با تدبیرهای پیش بینی شده بسیاری از واحدهای صنعتی موجود در شهرستان عسلویه میزان خروجی آنها به طور روزانه از طریق آزمایشگاه های معتمد کنترل می شود.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، دلشب در ارتباط با جمع آوری پسماند روستایی و شهری از سوی دهیاری ها و شهرداری ها استان بوشهر بیان کرد: اداره کل حفظ محیط زیست در این زمینه بر دفع بهداشتی و بازیافت پسماندها نظارت دقیق دارد.

\n\n

وی گفت: در این زمینه ساماندهی وضعیت دفع پسماند 14 شهر ساحلی استان بوشهر نیز باید تا پایان برنامه پنجم اجرایی شود.

\n\n

دلشب یادآور شد: از 15 بیمارستان موجود در استان بوشهر 13 بیمارستان مجهز به دستگاه امحای پسماند بیمارستانی هستند و تجهیز دو بیمارستان دیگر نیز در دست پیگیری است.

\n\n

مدیرکل حفظ محیط زیست استان بوشهر گفت: در استان بوشهر روزانه دوهزار و 240 کیلو پسماند بیمارستانی تولید می شود.

\n\n

وی در باره وضعیت آهوان جزیره خارگ بیان کرد: براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در شش ماه اول سال جاری شمار آهوان جزیره خارگ مازاد بر ظرفیت زیستگاه است.

\n\n

دلشب ادامه داد: این منطقه شاید به سختی ظرفیت پذیرش 200 راس آهو را داشته باشد از این رو در سال گذشته شماری از آنها به مرکزهای تکثیر دارای مجوز منتقل شده است.

\n\n

وی با بیان اینکه مدیریت حیات وحش کاری دشوار است افزود: نبود مدیریت صحیح در حفظ گونه های جانوری در بیشتر مواقع با حذف گونه های جانوری آن منطقه همراه می شود.

\n\n

دلشب گفت: سرشماری گونه های جانوری کوه مند شهرستان دشتی نیز آغاز شده و بزودی نتیجه آن اعلام می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر