چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: 40 سرمایه‌گذار برجسته ترکیه از نخلستان‌های آبپخش بازدید کردند.\r\n
کد خبر: ۱۷۹۳
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: 40 سرمایه‌گذار برجسته ترکیه از نخلستان‌های آبپخش بازدید کردند.
 
به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، 40 سرمایه‌گذار ترکیه‌ای پیش از ظهر امروز با حضور در نخلستان‌های آبپخش وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه نخیلات و خرما را بررسی کردند.

بخشدار آبپخش در این بازدید اظهار داشت: این هیئت تجاری به منظور بازدید از نخلستان‌ها و آشنایی با محصولات درخت نخل وارد شهر آبپخش شده‌اند.

غلامرضا وفایی افزود: سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای با حضور در این نخلستان‌ها از نزدیک با خرما و فرآورده‌های درخت نخل آشنا شدند و امیدوار هستیم نتایج خوبی نیز در بر داشته باشد.

وی بخش آبپخش را یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور عنوان کرد و ابراز داشت: بخش آبپخش با دارا بودن بیش از یک میلیون و 200 هزار اصله نخل نقش مهمی در کشاورزی و اقتصاد استان دارد.

بخشدار آبپخش از تولید 45 هزار تن خرما در نخلستان‌های آبپخش خبر داد و افزود: آبپخش با تولید سالیانه بیش از 45 هزار تن خرما یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، هیئتی تجاری متشکل از 35 مرد و پنج زن از کشور ترکیه از شهر آبپخش بازدید کرده و سپس در محل مهمانسرای اداره آبیاری از نمایشگاه محصولات خرما دیدن کردند.

هیئت سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای طی روزهای گذشته با حضور در استان بوشهر از تاسیسات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و همچنین از بندر بوشهر بازدید کرده و نشست‌هایی با مسئولان استان برگزار کرده‌اند. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر