دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:
فکرشهر: این مسئول ادامه داد: سال گذشته ما 60 متخصص وارد استان کردیم که سهم دشتستان 22 متخصص بود و امسال هم 44 متخصص وارد استان شده که سهم دشتستان 16 متخصص بوده است...
کد خبر: ۱۸۴۹۹
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲

فکرشهر ـ مصطفی محمدزاده فرد:  فرماندار دشتستان گفت: دولت سلامت را در اولویت خود قراره داد و این حرکت به این معناست که دولت بدون شک نیروی انسانی و سلامت آن را برترین منبع برای پیشرفت و توسعه کشور میداند و این نشان می دهد که دولت با شناخت کامل، بهترین شاخص را برای پیشرفت کشور انتخاب کرده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ارسلان زارع در جلسه ی تکریم پزشکان متخصص دشتستان، با تشکر و قدردانی از پزشکانی که این شهرستان را انتخاب کرده اند، بیان داشت: بدون شک برای این دوستان و پزشکان مشکلاتی نیز وجود دارد و ما سعی بر برطرف کردن مشکلات برای این دوستان داریم و این امر رضایت آن ها و همچنین رضایت مردم را دربر خواهد داشت.

\n\n

\n\n

وی ابراز داشت: با شروع طرح نظام سلامت و با راه اندازی درمانگاه تخصصی، امروز شاهد ماهانه 7000 ویزیت تخصصی در این درمانگاه هستیم و در تمامی تخصص ها حداقل یک و در بعضی موارد دو تا سه دکتر مردم را ویزیت و درمان می کنند.

\n\n

زارع افزود: مدرک آن انجام عمل ها و جراحی هایی بسیار جالب و پیشرفته در بیمارستان شهید گنجی است.

\n\n

وی با تقدیر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی، ریاست شبکه بهداشت و درمان دشتستان و ریاست بیمارستان شهید گنجی برازجان، گفت: در دشتستان به سبب مردم آگاه و به جهت همدلی بین مسوولین و مردم و نمایندگان مردم، این آمادگی هست که اگر کسی در جامعه ی علوم پزشکی جایی نیاز به کمک داشت، قطعا دریغ نخواهیم کرد.

\n\n

فرماندار دشتستان با اشاره به ارتقای خدمات اورژانس در شهرستان، کاهش هزینه پرداختی مردم و افزایش ماندگاری متخصصان در این شهرستان، افزود: از سال 92 تا امروز ضریب اشغال تخت بیمارستان که 40 درصد بود به 90 درصد رسیده و این نشان می دهد که به دلیل بار مالی که بر روی مردم بوده، مردم درمان خود را عقب می انداختند؛ اما حال شاهدیم که 245000 ویزیت داشته ایم.

\n\n

\n\n

زارع اظهار داشت: از سال آینده و با راه افتادن بیمارستان 17 شهریور برازجان، پزشکی و درمان ما پیشرفت بسیاری خواهد کرد و امیدواریم بسیاری از شهرستان های استان و حتی کازرون را پوشش دهد و شاهد درمان مردم باشیم.

\n\n

وی اضافه کرد: کادر مورد نیاز این بیمارستان استخدام و انتخاب شده و این امیدواری را داریم که بیمارستان در تابستان سال بعد راه اندازی شود.

\n\n

زارع افزود: همچینین با بخش خصوصی مذاکراتی را داشته ایم و همکاری آن ها را خواستار شده ایم که ان شاءالله حضور بخش خصوصی را نیز شاهد خواهیم بود.

\n\n

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست با بیان این که یکی از بزرگترین کارهای دولت و آقای روحانی این بود که حوزه سلامت بعد از سه دهه در اولویت قرار گرفت، اظهارداشت: همین در اولویت قرار گرفتن سلامت باعث پیشرفت و اتقاقات بزرگی شد که شاهد آن هستیم.

\n\n

دکتر علیرضا رییسی با قدردانی از فرماندار دشتستان افزود: در سال گذشته در راستای طرح تحول نظام سلامت، کارهایی در راستای پزشکی و سلامت انجام شد که از جمله ی آن ها، همه گیر شدن سلامت برای همه، کم شدن پرداختی از جیب مردم به کمتر از سی درصد و ارتقاء کیفیت درمان و تحول سلامت بود.

\n\n

وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، حضور تمام وقت متخصصین در بیمارستان ها و حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم انجام شد که با این طرح، در تمام روستاها بدون استثنا، پزشک متخصص مستقر شد.

\n\n

\n\n

رییسی با تقدیر از فرماندار دشتستان، گفت: در دشتستان نیز همین اقدامات همزمان با کشور انجام شد و ما اکنون در همه ی روستاهایمان، که مراکز درمانی دارند، بدون استثنا پزشک داریم.

\n\n

وی از 36 میلیون  ویزیت تخصصی در کل کشور و یک میلیون و 690 هزار ویزیت تخصصی در استان، طی سال گذشته خبر داد  و افزود: این آمار نشان می دهد که حدودا دوبرابر میانگین کشوری در استان بوشهر، ویزیت انجام شده است.

\n\n

این مسئول ادامه داد: سال گذشته ما 60 متخصص وارد استان کردیم که سهم دشتستان 22 متخصص بود و امسال هم 44 متخصص وارد استان شده که سهم دشتستان 16 متخصص بوده است.

\n\n

وی گفت: در استان، 160 هزار نفر نیز در سال گذشته از بستری استفاده کرده اند.

\n\n

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برخی کارهای قابل تقدیر صورت گرفته در دشتستان را نیز این گونه بیان کرد: سی تی اسکن و سنوگرافی بسیار پیشرفته ای در دشتستان راه اندازی شده و دستگاه سی آر وارد شهرستان شده، تریاژ بیمارستان بهسازی شده و بخش داخلی مردان نیز در این شهرستان راه اندازی گشته است.

\n\n

وی ادامه داد: از کارهای بسیار خوب و بسیار عالی دیگر در شهرستان، می توان راه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان 17 شهریور را نام برد  که در آن 33 متخصص کار می کنند و مشکلات مردم را بسیار رفع کرده و بیش از 7000 ویزیت در این درمانگاه انجام شده است.

\n\n

\n\n

دکتر رییسی ابراز داشت: در شهرستان دشتستان، یک فوق تخصص شنوایی نیز وارد کردیم و یک کلینیک شنوایی سنجی راه اندازی نمودیم که بسیاری از شهرستان های دیگر را هم پوشش می دهد.

\n\n

وی افزود: کار بزرگ دیگر، راه اندازی و بهسازی بیمارستان 17 شهریور برازجان بود که قبل از بازسازی اش، استخدام و آزمون استخدام برای نیروهای آن زده شده و نیروها فقط و فقط برای این بیمارستان تامین شده است و انشاءالله با راه اندازی بیمارستان 17 شهریور همه ی این نیروها وارد بیمارستان می شوند .

\n\n

دکتر رییسی افزود: ارزیابی از طرح تحول در استان بسیار مثبت بوده و معاون وزیر نیز از اقدامات صورت گرفته بسیار تقدیر و تشکر کردند و یک تفاهم هم با استاندار امضا شد که کارهای آن به زودی شروع خواهد شد.

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این نشست، با اشاره به معارفه پزشکان طرح تحول سلامت در دشتستان، در سال گذشته، اظهار داشت: مبدع این طرح در کل کشور، جناب دکتر رییسی بود و با حمایت دکتر زارع این طرح اجرایی شد.

\n\n

دکتر علیرضا حاجیونی نیز از فرماندار دشتستان و سایر دست اندر کاران تقدیر نمود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این جلسه، رییس شورای شهر برازجان، شهردار برازجان، رییس آموزش و پرورش دشتستان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز مطالبی بیان داشتند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر