دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارگاه سلامت معنوی جوانان با حضور کاردانان و کارشناسان مراکزبهداشتی ودرمانی برگزار شد. \n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، کارشناس مسئول سلامت روان ستاد شبکه، گفت : یکی از جنبه های وجود انسان، بعد معنوی است.همانگونه که انسان باید نسبت به مسائل جسمی مانند ورزش کردن، تغذیه،خواب اهمیت بدهد باید نسبت به مسائل معنوی نیز برنامه وجدیت داشته باشد.
کد خبر: ۱۹۵۶۰
سه‌شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: کارگاه سلامت معنوی جوانان با حضور کاردانان و کارشناسان مراکزبهداشتی ودرمانی برگزار شد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، کارشناس مسئول سلامت روان ستاد شبکه، گفت : یکی از جنبه های وجود انسان، بعد معنوی است.همانگونه که انسان باید نسبت به مسائل جسمی مانند ورزش کردن، تغذیه،خواب اهمیت بدهد باید نسبت به مسائل معنوی نیز برنامه وجدیت داشته باشد.

\n\n

امید کازرونیان افزود : فطرت وجودی انسان شامل فرامین های عالمیت از جمله عشق،جمال خواهی و کمال جویی می باشد و کشش کمال جویی است که مانع روز مرگی و عقب ماندگی می شود.

\n\n

همانگونه که مولاعلی (ع) می فرمایند:هر فردی امروزش مانند دیروزش باشد ضرر کرده است.

\n\n

کازرونیان در ادامه بیان کرد : انسان باید نسبت به ارزش های اخلاقی روز به روز صاحب کمالات گردد.ولی اگر کمال جویی تغییر جهت دهد و فرد به جای کسب فضائل اخلاقی به سمت مادیات و زیان خواهی رود این باعث عقب گرد و گرفتاری فرد می شود.

\n\n

وی همچنین گفت : انسان با یاد خدا آرام می گیرد.(الا بذکر الله تطمئن القلوب ) و از کودکی باید آموزه های مذهبی به صورت داستان و نمود عملی، به کودکان آموزش داده شود و والدین بر اساس قوانین اسلام و قرآن با فرزندان خود رفتار کنند،چون بهترین شیوه ترویج مسائل معنوی ، رفتار عملی است.

\n\n

وی  عشق الهی را که خداوند در وجود انسان قرار داده است را از نعمت های گرانبهایی برشمرد و گفت : ((عشق و جذبه است که انسان در پی رسیدن به معشوق خود سختی های دنیا را تحمل می کند.))

\n\n

کازرونیان در پایان به عشق سنین نوجوانی اشاره کرد و گفت در سنین نوجوانی است که شعله های عشق در وجودش شعله ور می شود و تاکید کرد که والدین باید به نوجوان خود کمک کنند در این مسیر دچار آسیب نشوند.

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر