يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: لیکن روی کلام ما با استان خودمان است که در زمان تصدی آقای جهانبخش در ساختمان استانداری بوشهر و صد البته با مجوز دولت مصوب گردید که بخاطر صرفه جویی در مصرف برق وکاهش بارمالی ادارات ناشی از هزینه مصرفی برق ارگانهای دولتی استان نیز کار رسمی خود را در پنج روز اول هفته از ساعت 30/6 اغاز و ساعت 15/15 به اتمام برسانند؛ مصوبه ای که در زمان مسئولیت آقای حسنوند هم ادامه داشت و حتی زمزمه هایی مبنی بر لغو آن به گوش رسید.\r\n
کد خبر: ۱۹۶
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴

جناب آقای استاندار، فرماندار و سایر متولیان دست اندرکار ، خواهشا" به درد دل مردم توجه جد نموده و رسیدگی عاجل نمایید.

یک فلش بک به قبل می زنیم همه میدانیم که تهران بزرگ بعنوان یکی از کلان شهرهای ایران با جمعیت بسیار بالا ، روزانه با حجم فراوان تردد مردمی ، ترافیک شهری و.... مواجه است بهمین دلیل مسئولان پایتخت نشین بجهت سهولت در رسیدگی به امور روزمره مردم توسط ارگانها ، نهادها و ادارات دولتی و حضور بموقع کارکنان دولت در محل کار خویش در صدد جستجوی راهکاری برآمدند که بتوان از آن طریق مشکلات فراروی کارمندان ومردم را با معضل عدیده تردد و ترافیک شهری مرتفع نمایند ، لذا در یک اقدامی شایسته تصمیم گرفته شد که کلیه دستگاه های اجرایی کار رسمی خود را از روز شنبه الی چهارشنبه طی پنج روز کاری مفید وبا کیفیت از ساعت 9 تا 30/16 ادامه دهند و در طول این زمان به مردم خدمت رسانی مطلوب ارائه گردد  تا کلیه ارباب رجوع و مراجعین به امورات اداری خود برسند.

لیکن روی کلام ما با استان خودمان است که در زمان تصدی آقای جهانبخش در ساختمان استانداری بوشهر و صد البته با مجوز دولت مصوب گردید که بخاطر صرفه جویی در مصرف برق وکاهش بارمالی ادارات ناشی از هزینه مصرفی برق ارگانهای دولتی استان نیز کار رسمی خود را در پنج روز اول هفته از ساعت 30/6 اغاز و ساعت 15/15 به اتمام برسانند؛ مصوبه ای که در زمان مسئولیت آقای حسنوند هم ادامه داشت و حتی زمزمه هایی مبنی بر لغو آن به گوش رسید.

بنابراین چه صحیح و چه غلط این تصمیم برای اکثریت کارمندان خوب بود آن هم بجهت اینکه حداقل بمدت دو روز در کنار خانواده خود بوده و به امورات خانوادگی اشان می پرداختند اما برای قریب باتفاق مردم و ارباب رجوع ها نامناسب بوده است شاید سوال پیش آید که چرا؟ پر واضع است که گروه های مردمی یا شاغل دولتی هستند یا غیردولتی که بدلایل مختلف قبل از ظهر نمیتوانند به ادارات مراجعه نمایند لذا پس از اتمام نماز ظهر و عصر جهت انجام کار اداری خود اقدام کرده ، اما زهی خیال باطل که در اکثریت ادارات شهرستان و شهرستانها بیش از 70% نیروی اداری صبح دیر تر در محل کار خود حضور یافته و عصر نیز زودتر آنجا را ترک می نمایند و این در حالی است که در مدت زمان حضور خود ساعاتی را نیز صرف خوردن صبحانه و میان وعده میکنند.

خوشبختانه یا متاسفانه هیچ فرد مسئولی که پاسخگوی مراجعه کنندگان باشد نیست و بحمداله هیچکس هم نبوده که نظارتی کافی و وافی آنهم بصورت نامحسوس ( نه با اطلاع قبلی بمنظور جمع و جور کردن خود) بر عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی داشته تا هیچ رئیس و مرئوسی اجازه زدن سر و ته ساعت قانونی عرف موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری را نداشته باشد.

ای کاش یکی از مسئولین عزیز و بزرگوار صدای دل مردم را می شنید مردمی که شاید فرسنگ ها خارج از شهرستان و از اطراف و اکناف با کلی هزینه ، برنامه ریزی ، امیدواری و در کنار آن صرف وقت به ادارات مراجعه و در عین واقعیت بدون رسیدن به خواسته خود دست از پا درازتر آنجا را ترک کرده و این خود موجبات دلسردی و نارضایتی را فراهم می آورد. اینها همه نشان از عدم مدیریت و سوء مدیریت یا شاید روزمرگی در نزد برخی مدیران داشته که نداشتن طرح و برنامه ، ابتکار و نوآوری در جهت تحقق خدمت به مردم آنهم خدمتی بی منت به ولی نعمت خود را ندارند و این یعنی درد ، دردی که با انتخاب و انتصاب افراد شایسته و با درایت  بر اصول شایسته سالاری و استفاده از نیروی کارآمد براحتی میتوان در جهت جبران آن برآمد.

هیچ وقت کلام امام راحل را در لحظه ورود به میهن فراموش نکنیم که فرمودند : عواطف ملت ایران به دوش من بار گرانی است که نمیتوانم جبران کنم این مردمی که در همه حال به نظام جمهوری اسلامی پای بند بوده ، یار و یاور امام (ره) ، پشت رهبری و انقلاب ایستاده اند ،هشت سال دفاع مقدس داشته اند ، برای حفظ خاک و ناموس خویش خون داده اند ، در همه صحنه های انقلابی ، ملی و مذهبی فارغ از هرگونه ناملایمات حضوری فعال و دریایی داشته اند آیا این مردم ارزش این را ندارند که کارکنان ساعات اداری خود را بموقع به پایان رسانند تا ضمن رضایت حق تعالی از وجدانی آسوده نیز برخوردار گردند؟ چرا که تعهد و وجدان کاری ضامن حفظ سلامتی در کار همگان خواهد بود.

با این تفاصیل نگارنده بر این باور است که در عین حال خیلی از دستگاه های دولتی واقعا" منشور کار و اخلاق درون سازمانی را رعایت نموده و تا پایان وقت اداری پاسخگوی ارباب رجوع و تکریم آن میباشند. به زعم مشاهدات و تجربیات معتقدیم که این طرح هیچگونه سنخیتی با استان ما نداشته و خستگی مفرط روحی و جسمی کارکنان پس از ساعت 13/30 توان پاسخگویی درست را از آنان گرفته که بدنبال آن عدم تکریم ارباب رجوع را درپی خواهد داشت.

لهذا هنوز برای خیلی ها مبهم است که آیا تعطیلی روز پنجشنبه واقعا" برای صرفه جویی در مصرف برق بوده است یا خیر؟! آیا مردم با نوسانات پیک مصرف برق در صبح و عصر آشنایی و آگاهی کامل دارند تا برای خود دو دوتا چهارتا کنند ؟براستی این حرکت و اقدام ، مفید حال دولت در امر کاهش هزینه های جاری شده است؟!

در پایان امیدواریم که خدای ناکرده شخص یا اشخاصی قضاوت ناثوابی از این دل نوشته نداشته باشند ، چرا که هدف صرفا" نقدی بوده در جهت اصلاح امور و روش ها.

خدایا چنان کن سرانجام کار                              تو خشنود باشی و ما رستگار

 

* حسن عباسی- بهمن ماه 92

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر