پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در محدوده دریایی بندرگناوه تا جزیره خارگ با موفقیت انجام شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمند زاده افزود: در پی کسب گزارش از شناورهای تردد کننده مبنی بر مشاهده لکه های آلودگی نفتی در محدوده دریایی حد فاصل گناوه و خارک بلافاصله هماهنگی های لازم انجام وپایش اولیه به وسیله شناور قیام صورت گرفت.
کد خبر: ۱۹۸۸۵
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در محدوده دریایی بندرگناوه تا جزیره خارگ با موفقیت انجام شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمند زاده افزود: در پی کسب گزارش از شناورهای تردد کننده مبنی بر مشاهده لکه های آلودگی نفتی در محدوده دریایی حد فاصل گناوه و خارک بلافاصله هماهنگی های لازم انجام وپایش اولیه به وسیله شناور قیام صورت گرفت.

\n\n

وی اضافه کرد: با مشاهده لکه آلودگی، شناور یادگار برای مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات کامل شامل بوم، اسکیمر و بارج دپو مواد دریا پاک به موقیعت اعزام شدند.

\n\n

ارجمند زاده ادامه داد: به منظور هدفمندتر شدن عملیات، پایش بیشتر منطقه و شناسایی محل دقیق لکه، واحد پروازی (بالگرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی) و شناورناجی 18 نیز به موقیعت گزارش شده اعزام و پس از شناسایی و موقعیت یابی دقیق لکه ها توسط واحد پروازی و شناور ناجی، عملیات مقابله و مهارآلودگی توسط واحدهای اعزامی با موفیت انجام شد.

\n\n

وی در مورد علت نشت و انتشار لکه نفتی در این منطقه توضیح نداده است.

\n\n

جزیره خارگ بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

\n\n

در این منطقه میدان ها و سکوهای نفتی بزرگی مشغول فعالیت هستند و نفتکش های غول پیکر نیز تردد دارند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر