سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۸۷۶
سه‌شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

فکرشهر: مانور پدافند غیرعامل به منظور آشنایی دانش آموزان با راهکار‌های مقابله با تهدید‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مدرسه امیر کبیر شهر شبانکاره برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، بخشدار شبانکاره صبح سه‌شنبه در این مانور اظهار داشت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به‌کارگیری جنگ‌افزار نیازی ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی، تجهیزاتی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به حوادث احتمالی و نقش پدافند غیر عامل در اینگونه حوادث گفت: پدافند غیر عامل نقش مهمی در کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی در زمان وقوع حوادث و حملات نظامی و سایبری دشمنان دارد.

در پدافند غیرعامل تمام نهاد‌ها بویژه دستگاه‌های امداد رسان با همراهی همه آحاد جامعه دخیل هستند

وی در خصوص فراگیری پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل در تقویت بنیان و افزایش ضریب ایمنی، حفاظتی و امنیتی کشور بسیار تأثیرگذار است و باید به این مساله نگاه ویژه‌ای داشت و مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی و آموزش این امر مهم است.

بخشدار شبانکاره با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی بیان داشت: بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک نهاد ارزشمند و پرورش‌دهنده است و دانش‌آموزان عضو این نهاد، باید با الگو گیری از شهیدان والامقامی مانند شهید فهمیده در عرصه‌های مختلف، باید با فعالیت‌های خود موجبات رشد و تعالی شخصیتی خود و همچنین باعث افتخار و بالندگی ایران اسلامی باشند.

برگزاری مانور پدافند غیرعامل در شبانکاره + عکس


امام جمعه شبانکاره در خصوص سالروز شهادت شهید فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی بیان کرد: بسیج و بسیجی همیشه و در همه برهه‌ها حامی انقلاب بوده اند، بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی با فداکار و استقامت در کنار سایر قوای نظامی بازویی پرتوان برای کشور در مقابله با دشمنان بوده اند.

حجت الاسلام پردل اضافه کرد: دانش آموزان در قالب بسیج می‌توانند برنامه‌های متعدد فرهنگی و تربیتی را سامان دهند که توجه به جهاد تبیین از مهمترین موضوعات امروز در جامعه است که می‌بایست در ذیل برنامه‌های فرهنگی صورت پذیرد.

وی با یادآور شدن مسئله فلسطین و غزه و قدردانی از حمایت دانش آموزان در این برهه از تاریخ که سختی‌هایی را دشمنان و ستمکاران بر فلسطین روا داشته اند خاطر نشان کرد: با اینکه اسرائیل جنایتکار این روز‌ها با استفاده از بمب باران‌های هوایی کشتار زیادی در این کشور مسلمان صورت می‌دهد، اما استقامت و اراده ملت سربلند فلسطین با توکل بر خدا بر این مشکلات و رنج‌ها فائق خواهند آمد و پیروز نهایی از آن مردم فلسطین است.

کارشناس حوزه ایمنی و آتش نشانی مسائل ایمنی و نحوه عمل در موقع حوادث و کار با کپسول آتش نشانی را به دانش آموزان آموزش دادند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر