جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۱۱۷
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

فکرشهر: دویچه وله نوشت: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، اورزولا فون در لاین، پنج اصل اساسی را برای مذاکرات احتمالی صلح پس از جنگ غزه پیشنهاد کرده است.

او روز دوشنبه ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در کنفرانس سفیران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت، "برای یافتن راه‌حلی پایدار بر اساس دو دولت که در کنار هم در صلح و امنیت موجودیت دارند، از هیچ تلاشی نباید فروگذار کرد". او افزود، "زمان تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به صلح در خاورمیانه فرا رسیده است".

به گزارش خبرگزاری آلمان، فون در لاین در سخنانش به پنج اصل بنیادین ممکن برای دوره پس از جنگ غزه اشاره کرد و گفت:

«اولین اصل اساسی ممکن، تفاهم بر این موضوع است که نوار غزه دیگر نتواند به پناهگاه تروریست‌ها بدل شود. ما می‌دانیم که پس از جنگ‌های قبلی غزه چه اتفاقی افتاد. حماس بلافاصله زرادخانه‌های خود را پر کرد و برای درگیری بعدی آماده شد. یک نیروی بین‌المللی حافظ صلح که از سوی سازمان ملل متحد تعیین شده باشد، می‌تواند تضمین کند که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.»

به گفته این سیاستمدار ارشد آلمانی، دوم آنکه "می‌توان توافق کرد که تنها یک تشکیلات خودگردان فلسطینی و تنها یک دولت فلسطینی وجود داشته باشد. حماس به عنوان یک سازمان تروریستی اجازه کنترل یا اداره غزه را ندارد".

فون در لاین در ادامه افزود: «سوم، هیچ گونه حضور امنیتی طولانی مدت اسرائیل در غزه نباید صورت گیرد. نوار ساحلی بخش مهمی از کشور آینده فلسطینی است.»

چهارم، "عدم اخراج اجباری فلسطینی‌ها از غزه است، زیرا این امر فقط بی‌ثباتی بیشتر در منطقه ایجاد می‌کند".

پنجمین و آخرین اصل اساسی پیشنهادی رئیس کمیسیون"این سیاست کارساز نبوده است". او تصریح کرد، "در حالی که اقتصاد غزه فروپاشیده، حماس به افزایش زرادخانه خود ادامه داده است. ۷۰درصد جوانان آنجا بیکار هستند. این امر در نهایت منجر به رادیکالیزه شدن بیشتر می‌شود".

فون در لاین در پایان افزود که در نهایت این اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستند که باید در مسیری رو به آینده توافق کنند. او گفت: «اما من اعتقاد عمیق دارم که ما نیز باید به عنوان بخشی از این تلاش بین‌المللی با ارائه برخی اصول اساسی پیشنهادی در راستای دوره پس از جنگ و یافتن زمینه‌های مشترک کمک کنیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر