چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۶۲۸
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: با انهدام ۱۲ باند کلان در ۷ ماه امسال حدود ۳ تن و ۴۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

به گزارش فکرشهر، عقیل خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به برنامه‌های مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تأکیدات استاندار بوشهر برنامه‌های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان برگزار شده است.

وی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های حوزه فرهنگی، پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، برگزاری پویش نه به اعتیاد از سوی دانش‌آموزان، دوره‌های آموزشی ویژه والدین و دانش‌آموزان، نمایشگاه سیار در سطح مدارس، بازدید دانش‌آموزان و والدین از خانه یاریگران و نمایشگاه توزیع محصولات فرهنگی را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از ناکام ماندن انتقال مواد مخدر از خشکی به دریا خبر داد و تصریح کرد: با تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای با وجود تفاوت بسیار فاحش میان تجهیزات و امکانات در اختیار قاچاقچیان مواد مخدر نسبت به دستگاه‌های مقابله‌ای استان، انتقال بیشتر محموله‌های مواد مخدر از خشکی و دریا خلیج‌فارس ناکام مانده است.

خرم‌آبادی از کاهش کشفیات در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: این مهم بیانگر اقدامات موثر دستگاه‌های مبارزه کننده با قاچاقچیان در حوزه مقابله با ورود مواد مخدر از مسیر دریا است.

وی اضافه کرد: با توجه به ناامنی ایجاد شده و اشراف بالای اطلاعاتی و عملیاتی دستگاه‌های مقابله کننده در حوزه دریا، ترانزیت مواد مخدر به محور‌های خشکی تغییر مسیر یافته است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به انهدام ۱۲ باند کلان در ۷ ماه امسال افزود: در این مدت حدود ۳ تن و ۴۷۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه استان، کشف و ضبط شده است.

خرم‌آبادی اضافه کرد: در همین بازه زمانی کشفیات مواد مخدر صنعتی شیشه حدود ۳۰۰ کیلوگرم بوده و این درحالی است که کشفیات این ماده صنعتی در یکسال گذشته ۳۵۴ کیلوگرم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۷۳۲ متهم مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل شده‌اند گفت: از این تعداد ۴۳۵ نفر قاچاقچی توزیع کننده و خرده فروش و ۱۲۹۴ نفر هم معتاد بوده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر