چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۰۲۰
پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های مستمر و منظمی که با وزارت نفت انجام شده ۳۸ درصد از مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال نیروی‌های بومی و جوان این استان در صنایع نفتی محقق شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، " اکبر پورات " در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس آمار تا پیش از این دولت کمتر از ۱۵ درصد جوانان این استان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به کار بوده اند در حالی که در دهه هشتاد، دولت مستقر مصوب کرد که ۵۰ درصد نیرو‌های شاغل در صنایع نفتی بوشهر، بایستی از نیرو‌های بومی این استان انتخاب و به کار گمارده شوند.

وی افزود: طی همه این سال‌ها، اقدام اساسی و زیربنایی برای اجرایی شدن کامل این مصوبه توسط دولت‌های گذشته انجام نشد، اما دولت سیزدهم توانست طی ۲۷ ماه گذشته، میزان اشتغال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان را از کمتر از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد برساند که نشان از افزایش حدود ۱۰۰ درصدی است.

توجه ویژه به مطالبات جوانان در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان، توجه ویژه به مطالبات جوانان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۰۰ جوان بوشهری زندگی مشترک خود در قالب ازدواج آسان آغاز کرده و امسال نیز مراسم ازدواج یک‌هزار و ۶۶ زوج برگزار می‌شود.

پورات ادامه داد: در دی ماه امسال مراسم ازدواج دانشجویی در استان بوشهر برگزار و جهیزیه مزدوجین نیز به آنان اهدا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: شنیدن دغدغه‌ها و مشکلات جوانان را به عنوان یک اصل برای رفع چالش‌های آن‌ها دنبال می‌کنیم که تاکنون ۵۳۰ نشست با حضور اقشار مختلف جوانان با استاندار، معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر