چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۲۴۴۹
سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری با هدف آبیاری زمین‌های زراعی شبکه آبیاری شبانکاره در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز شد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالطیف عباسی‌نژاد بیان کرد: بر اساس مصوبات کارگروه الگوی کشت استان بوشهر و تعیین برنامه منابع و مصارف شبکه‌های آبیاری استان، از صبح روز گذشته (۱۹ آذر ۱۴۰۲) دوره جدید رهاسازی آب از سد رییسعلی دلواری با هدف آبیاری زمین‌های زراعی شبکه آبیاری شبانکاره آغاز شد.

وی با اشاره به اقدامات پیش فصل آبیاری، افزود: به‌منظور انتقال و توزیع بهینه آب در سامانه انتقال و شبکه‌های آبیاری، عملیات نگهداری، تعمیرات و لایروبی کانال‌ها از تابستان سال جاری از سوی شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اجرایی شده و به پایان رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: شبکه آبیاری شبانکاره دارای ۲۴ کیلومتر سامانه انتقال، ۱۸ کیلومتر کانال اصلی و بیش از ۱۰۰ کیلومتر کانال فرعی است که حفظ و نگهداری آن در برابر تخریب‌های طبیعی و حوادث مستلزم حجم کار زیاد و صرف اعتبارات فراوان است.

وی گفت: از کشاورزان محدوده شبکه آبیاری شبانکاره درخواست می‌شود برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در کارگروه الگوی کشت استان و برنامه توزیع به موقع آب در این شبکه، برای تنظیم قرارداد تحویل آب به اداره آبیاری بخش شبانکاره مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر