چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
با حضور رییس سازمان زندان‌ها
فکرشهر: در آیینی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد و ۱۴ نفر محکوم به قصاص از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند...
کد خبر: ۲۰۰۴۰۶۱
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: در آیینی ۶۳ زندانی جرایم غیرعمد و ۱۴ نفر محکوم به قصاص از زندان‌های استان بوشهر آزاد شدند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این آیین گفت: در این سفر ۶۳ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت خیران آزاد و ۱۴ نفر از زندانیان محکوم به قصاص به مناسبت ولادت امام علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و با عفو اولیا دم از چوبه‌دار راهی یافتند.

غلامعلی محمدی از دیگر برنامه‌های خود در این سفر را پیگیری برای پایان ساخت زندان گناوه عنوان کرد و افزود: با تکمیل این طرح دیگر نیاز نیست خانواده زندانیان برای ملاقات بستگان خود به شهر دیگری بروند.

وی همچنین گفت: در این سفر مرکز زندان سما یا سامانه مراقبت الکترونیکی به بهره‌برداری رسید که مرکزی است که در آن زندانیان تحت پوشش پابند‌های الکترونیکی قرار می‌گیرند.

رئیس زندان‌های کل کشور اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا آن دسته از زندانیان که حضورشان در جامعه خطرناک نیست و واجد شرایط قانونی هستند، با بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی و با استفاده از پابند الکترونیکی در شعاع تعیین شده خارج از زندان باشند و ادامه کیفر خود را سپری کنند.

رئیس کل دادگستری استان نیز گفت: امسال ۱۵۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و ۲۷ نفر محکوم به قصاص با عفو اولیا دم آزاد شدند.

مهدی مهرانگیز افزود: در این کار خیر ۱۰ میلیارد تومان شورای راهبردی پتروشیمی‌ها کمک کرده، ۵ میلیارد تومان ستاد دیه مشارکت داشته و بخشی هم کمک خیران بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر هم گفت: ۷۷ نفر شامل ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و ۱۴ نفر محکوم به قصاص امروز از بند آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

سید محتشم حسینی افزود: مجموع بدهی ۶۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد ۲۳هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که ز این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات، ۷۰ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ریال بلاعوض و بقیه نیز در قالب گذشت شاکیان و اعسار تامین شده است.

وی گفت: امسال تاکنون با تلاش گروه صلح و سازش زندان‌ها، همراهی مجموعه قضایی و گذشت اولیا دم تعداد ۲۷ نفر از محکومان به قصاص نفس در استان بوشهر از مجازات نجات یافته‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در همین مدت ۲۰۰ نفر در استان بوشهر تحت مراقبت الکترونیکی قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در راستای اولویت‌های سازمانی و به منظور رفاه حال خانواده‌های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، امسال زمینه اجرای ۲۵۰ مورد مرخصی منجر به آزادی، سه هزارو ۷۷۷ مورد مرخصی، ۲۴۴ مورد گذشت شاکی و ۱۳۹ مورد آزادی مشروط در استان بوشهر فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر همچنین گفت: امسال ۵۲۵ نفر از زندانیان استان در بخش مولد و ۵۷۸ نفر در بخش غیر مولد مشغول به کار شده‌اند.

سید اسماعیل موسوی حقیقی معاون اجرایی اداره کل زندان‌های استان و مدیرعامل ستاد دیه استان هم با اشاره به این‌که بدهی ۶۳ زندانی آزاد شده جرائم غیرعمد افزون‌بر ۱۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: همچنان ۱۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان داریم که بدهی آن‌ها ۴۴۰ میلیارد تومان است و در انتظار آزادی هستند که ۱۰۶ نفر آن‌ها آقایان و ۴ نفر بانوان هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر