جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۶۸۶
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

فکرشهر: دنیای اقتصاد نوشت: در شرایطی که واردات خودرو به صورت قطره‌چکانی صورت می‌گیرد و امیدی هم به تسریع تحویل خودرو وارداتی ۲۸ هزار ثبت‌نام کننده نیست، حالا سامانه‌ای برای فروش خودرو‌های لوکس نو و جدید همچون بنز و بی‌ام‌دبلیو در دسترس عده‌ای خاص قرار گرفته است.

سهمیه بندی خودرو‌های داخلی و وارداتی، از سیاست‌های پرخطای دولت سیزدهم است حال آنکه هم اکنون سهمیه خودرو‌های لوکس جدید و نو هم به عده‌ای خاص تعلق گرفته است.‌

بر این اساس واردات انحصاری خودرو‌هایی همچون بنز و بی‌ام‌دبلیو با برنامه‌ریزی دولت به جانبازان معزز اختصاص پیدا کرده است و متقاضی عادی امکان دسترسی به این محصولات را ندارد.

البته یک مسیر برای دسترسی به این محصولات لوکس وجود دارد و آن خرید امتیاز این خودرو‌ها به قیمت ۱۳ میلیارد تومان از واسطه گر است.

آنچه مشخص است دولت با آگاهی از اینکه جانبازان معزز ممکن است توان خرید خودرو‌های لوکس را نداشته باشند، امکانی برای واسطه‌گران جهت خرید و فروش امتیاز این محصولات فراهم کرده است.

در حال حاضر نیز استقبال از دو برند آلمانی مرسدس بنز و بی‌ام‌دبلیو بیشتر از باقی خودرو‌ها است و این موضوع نشان دهنده آن است که ثبت‌نام‌کنندگان به دنبال خودرو‌هایی هستند که امتیاز آن بیش از دیگر خودرو‌ها به فروش می‌رود.

بر این اساس امروز نیز برای آخرین بار امکان ویرایش برای جانبازان ۷۰ درصد (ویژه) در سامانه فراهم شد

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر