چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۶۸۹
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: برنامه‌ریزی دریافت زکات در استان بوشهر ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون مؤدیان استان ۱۳۸ میلیارد تومان ادا کرده‌اند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای زکات استان بوشهر در نشست اعضای این ستاد در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به خبرنگار صداوسیما گفت: شورای زکات استان بوشهر بسیار فعال، دانش‌پایه و دارای بررسی‌های آمایشی زکات در جغرافیای استان است و با ایجاد شبکه‌های مختلف تبلیغ و در خدمت به مؤدیان زکات بودن، توانسته با صرف هزینه زکات در مجاری خاص خود که شرع مشخص کرده، فعالیت مفیدی داشته باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: این ستاد در کمک به فقرا و مستضعفان و توسعه مراکز حیاتی مناطق پرداخت زکات فعالیت می‌کند.

او با اشاره به این‌که پرداخت زکات از سال نخست تا کنون رشد فوق‌العاده‌ای در استان بوشهر داشته، اضافه کرد: پرداخت زکات در استان از سال ۱۳۸۹ از ۵ میلیون شروع شده و اکنون در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از تدین بالای مردم استان بوشهر دارد.

رئیس شورای زکات استان ادامه داد: برنامه‌ریزی مصوب دریافت زکات در استان بوشهر برای سال ۱۴۰۲، ۱۲۰ میلیارد بوده است تا کنون یعنی ۲۳ اسفند، ۱۳۸ میلیارد پرداخت شده و احتمالاً با محاسبه پرداخت ماه رمضان به ۱۵۰ میلیارد تومان برسد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: اعطای کمک معیشتی به مددجویان کمیته امداد، کمک به بخش درمان، تهیه جهیزیه، ساخت مراکز فرهنگی و عمرانی که در بخش دولتی انجام نمی‌شود و کمک‌هزینه آموزش دبیرستان و دانشگاه نوجوانان و جوانان از مخارج زکات در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر