شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۵۷۴۳
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

فکرشهر: یک نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار حذف ایران از مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، سناتور «مارشا بلک‌برن»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «تنسی» در مجلس سنا با متهم کردن ایران به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده خواستار حذف ایران از این مسابقات شده است.

علی‌رغم آنکه کشور‌های غربی ادعا می‌کنند ورزش از سیاست جدا است، کمیته بین‌المللی المپیک سابقه محروم کردن کشور‌ها به بهانه‌های سیاسی را دارد. تازه‌ترین اقدام سیاسی این کمیته محروم کردن روسیه و بلاروس از المپیک پاریس به دلیل حمله روسیه به اوکراین بوده است.

ورزشکاران روسی پیشتر از آن هم به دلیل «دوپینگ» از حضور با پرچم کشورشان در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ، المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم شده بودند.

اکتبر گذشته (مهرماه) کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد ورزشکاران دو کشور روسیه و بلاروس اجازه خواهند داشت تنها به صورت انفرادی و به عنوان بی‌طرف در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ شرکت کنند و حق استفاده از نام، پرچم و سرود این کشور‌ها را نخواهند داشت. بلک‌برن خواستار رفتار مشابه کمیته بین‌المللی المپیک با ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر