شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر در نشست خبری:
فکرشهر: مجوز و پروانه فعالیت داروخانه را گرفتیم/ دستگاه مگنوتراپی را که در استان بوشهر وجود نداشت، وارد چرخه فیزیوتراپی استان کرده‌ایم/ ۶۵۴ مورد خدمت رسانی در سال جاری/ در سطح استان، ۱۵۰ کانون دانش آموزی داریم...
کد خبر: ۲۰۰۵۷۹۵
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱
فکرشهر

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر گفت: امکانات زیرساختی در جنوب استان بسیار ضعیف است و اگر اتفاقی در عسلویه رخ دهد ما هیچ امکاناتی برای خدمت رسانی به مردم نداریم.

اگر اتفاقی در عسلویه رخ دهد ما هیچ امکاناتی برای خدمت رسانی به مردم نداریم

به گزارش «فکرشهر»، «احسان ایزدپناه» در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در جنوب استان مشکلات زیرساختی داریم و زیرساخت ها بسیار ضعیف است و با مسوولین و نماینده مجلس نیز جلساتی برگزار شده و مصوبات خوبی نیز داشتیم و قرار است از ظرفیت‌ها استفاده شود و متاسفانه اگر اتفاقی در عسلویه رخ دهد ما هیچ امکاناتی برای خدمت رسانی به مردم نداریم.

وی افزود: در گناوه نیز به دلیل نداشتن مکان پایگاه ساحلی تعطیل است و شهرداری مکان قبلی را تخریب کرده و هنوز محلی برای پایگاه به هلال احمر داده نشده است.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: در روستاها موارد و وسایلی که مردم احتیاج دارند توسط ما و با کمک خیرین به خانه های هلال اهدا شده و به صورت رایگان به مردم داده می‌شود که از این بین می‌توان به روستای «سراج آباد» بخش شبانکاره شهرستان دشتستان اشاره کرد.

مجوز و پروانه فعالیت داروخانه را گرفتیم/ دستگاه مگنوتراپی را که در استان بوشهر وجود نداشت، وارد چرخه فیزیوتراپی استان کرده‌ایم

ایزدپناه ادامه داد: مجوز و پروانه فعالیت داروخانه و مرکز فوریت های دارویی را با همکاری معاونت غذا و دارو کسب کرده ایم و امیدواریم با همکاری بهداشت و درمان بتوانیم خدمات خوبی را در داروهای کمیاب و بیماران صعب‌العلاج و… به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: دستگاه مگنوتراپی را که در استان بوشهر وجود نداشت، وارد چرخه فیزیوتراپی استان کرده‌ایم؛ همچنین خدمات دانداپزشکی و در حال خدمت رسانی به مردم است و برای نیازمندان و افرادی که دارای مشکل خاصی هستند در مواردی رایگان خدمت رسانی خواهد کرد.

ایزدپناه با بیان این که «در سال جاری ۳ پایگاه امداد جاده ای را کلنگ زنی و دو پایگاه نیز افتتاح شدند»، افزود: ۸۶ نفر از اعضای هلال احمر امسال استخدام شدند و نیروهایی بودند که سال ها فعالیت داشتند و دارای تخصص و تجربه لازم هستند و کارهای استخدام آن ها انجام شد.

اگر اتفاقی در عسلویه رخ دهد ما هیچ امکاناتی برای خدمت رسانی به مردم نداریم

در سطح استان، ۱۵۰ کانون دانش آموزی داریم

ایزدپناه گفت: در حوزه جوانان، ۲۱ هزار نفر و در حوزه جمعیت ۲۴ هزار نفر و بیش از ۸۰۰ نفر امدادگر داریم و مجموعا ۲۶ هزار نفر عضو هلال احمر داریم که کمک کرده و خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در بخش جوانان، رتبه عالی کشوری در ۶ ماهه دوم را کسب کردیم و برای ۳۲۹۳۸ نفر در بحث اوقات فراغت برنامه اجرا شد.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر بیان داشت: در سطح استان، ۱۵۰ کانون دانش آموزی داریم و در همین راستا، مسابقاتی برگزار شد و تیم منتخب دختران روستای «باریکان» شهرستان جم و در پسران هم تیم «بوشهر» اول شدند که در مسابقات کشوری حضور پیدا کردند و تیم «دادرس» دختران استان بعد از ۱۲ سال مقام برتر کشور را کسب کرد و بخش پسران نیز در کارهای فرهنگی و فوق برنامه رتبه برتر را به دست آوردند.

وی افزود: در سال جاری ۶۷ برنامه مختلف فرهنگی داشتیم که ۶۴ هزار نفر در آن شرکت کردند؛ همچنین با ۷۹۵ نفر از اعضا بیش از ۳۰ هزار اصله درخت را کشت کرده‌ایم.

وی اظهارداشت: کمک خیرین در استان بیش از ۶/۲ میلیارد تومان بوده و ۲/۳ میلیارد تومان نیز از کشور در بخش درمان خدمت رسانی شده است.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر بیان داشت: معاونت آموزش در بخش دوره همگانی ۱۵۰ دوره برای ۲۲ هزار نفر برگزار شده است و در بخش آموزش های ابتدایی و حرفه ای و ارتقا بوده است.

این مسوول اظهار داشت: تعداد ۱۶۱ خانه هلال در سطح استان وجود دارد که ۱۹۴ تیم امدادی از بین آن ها انتخاب شده است که در موارد و حوادث مختلف به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

اگر اتفاقی در عسلویه رخ دهد ما هیچ امکاناتی برای خدمت رسانی به مردم نداریم

۶۵۴ مورد خدمت رسانی در سال جاری

وی بیان داشت: برای ایام نوروز طرح ملی خدمات بشردوستانه از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد که شامل ۹ پست ثابت و ۸ پست سیار است که خدمت رسانی خواهند کرد؛ همچنین ۲۷ پایگاه امدادی داریم که در تمامی جاده ها هستند و به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

احسان ایزدپناه گفت: ۳ خودروی شاسی دار را وارد استان کرده و به ۳ شهرستان دادیم و قرار است خودروهای دیگری شامل آمبولانس و شاسی بلند نیز به ناوگان خودرویی استان اضافه می شود.

او افزود: امسال مانورهای مختلفی برگزار شد که شامل حوادث مختلف بود و مجموعا ۴ مانور استانی بود و در شهرستان ها نیز مانورهای مختلف به انجام رسید.

ایزدپناه گفت: در حوزه امداد و نجات در سال جاری، ۶۵۴ مورد خدمت رسانی شامل جاده ای، حوزه ای، ساحلی، دریایی، زلزله، آبگرفتگی و بارندگی می شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که سانحه ای نداشته باشیم اما در صورت وقوع حادثه مردم می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر