شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۷۹۷
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

فکرشهر: مجتمع گردشگری تورسان به عنوان بزرگترین مجتمع گردشگری شهرستان دشتستان با حضور شماری از مدیران استانی و شهرستانی در روستای طلحه به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مجتمع گردشگری تورسان با مساحت چهار هزار مترمربع با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و برای ۷ نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این مجتمع گردشگری با برخورداری از رستوران، قهوه‌خانه، ۱۰ محل اقامت، فروشگاه صنایع دستی، طبخ غذا‌های بومی و محلی، باغ پرندگان، اتاق بزرگ عمومی و نمازخانه یکی از مجهزترین و جدیدترین مجتمع‌های تفریحی در استان بوشهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در آیین افتتاح این مجتمع گردشگری گفت: نگاه فرهنگی و اشتغال‌زایی برای فرزندان روستا یکی از رویکرد‌های مهم سرمایه‌گذار مجتمع گردشگری تورسان است.

اسماعیل سجادی‌منش افزود: روستای طلحه یکی از ظرفیت‌های بکر گردشگری در استان بوشهر است که با برخورداری از جاذبه‌های متنوع و کوهستانی می‌تواند مقصد شمار قابل توجهی از مسافران و به‌ویژه گردشگران نوروزی باشد.

وی ادامه داد: آب و هوای معتدل، نخلستان‌های استوار و سبز قامت و وجود تنگه‌ها و چشمه‌هایی در دل کوهستان ظرفیتی ایجاد کرده تا روستای طلحه در بسیاری از روز‌های سال مقصد گردشگرانی از استان‌های جنوبی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: تا پیش از آغاز عید نوروز سه هتل در استان بوشهر افتتاح می‌شود و امیدواریم در سال جدید شاهد توسعه چشمگیر استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ برنامه‌های فرهنگی خوبی از سوی دستگاه‌های متولی پیش‌بینی و همچنین آمادگی مطلوبی در دستگاه‌های خدمات رسان و امداد و نجات ایجاد شده است که به عنوان مثال میتوان به ایجاد ۱۳ پایگاه راهنمای گردشگری مقاومت استان بوشهر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد.

سجادی‌منش ادامه داد: در این ایام آموزش و پرورش چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس، اداره‌ها و دانشگاه‌ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اتاق و ۵۴ سالن ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی پیش‌بینی شده تا در صورت نامساعد شدن شرایط آب و هوایی از این ظرفیت برای اسکان گردشگران استفاده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بوشهر در پیش‌بینی‌ها به عنوان یکی از استان‌های نخست در حضور و ورود مسافران نوروزی نام گرفته در این زمینه تمامی تمهیدات لازم پیش‌بینی و همچنین ذخایر کالا‌های اساسی نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

روستای طلحه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان واقع شده و تا بوشهر مرکز استان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر