شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: پیش بینی‌ها از ورود یک سامانه قوی بارشی به استان در روز ۲۹ اسفندماه خبر می‌دهد که برای پیشگیری از هر گونه اتفاق غیرمترقبه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود...
کد خبر: ۲۰۰۵۸۰۳
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: پیش بینی‌ها از ورود یک سامانه قوی بارشی به استان در روز ۲۹ اسفندماه خبر می‌دهد که برای پیشگیری از هر گونه اتفاق غیرمترقبه هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر، «کورش دهقان» در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی از روز سه شنبه ۲۹ اسفند به استان و همچنین طوفانی شدن دریا، از سوی ستاد مدیریت بحران استان بوشهر هشدار سطح نارنجی دریایی و جوی صادر شده است.

وی افزود: توصیه می‌شود مهمانان نوروزی، گردشگران و مردم استان بوشهر از قرار گرفتن در مناطق پرخطر از جمله ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها، سواحل دریا و سایر اماکنی که احتمال خطر دارد، پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر تصریح کرد: این سامانه از سه شنبه وارد استان می‌شود و اواخر روز پنجشنبه دوم فروردین از استان خارج می‌شود.

دهقان از آماده باش ستاد مدیریت بحران به دستگاه‌های زیرمجموعه خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان در آمادگی کامل به سر می‌برند و در تمام شهرستان‌های ۱۰گانه، تا زمان خروج سامانه بارشی، این آمادگی برقرار است.

احتمال وقوع سیلاب در روز‌های آغازین تعطیلات نورزوی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی و امکان سیلابی شدن رودخانه‌های استان، گفت: ضروری است مردم و مسافران نوروزی نسبت به رعایت اصول ایمنی در روز‌های نخست سال جدید اهتمام ویژه داشته باشند.

«علی محمدی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو، از ساعات پایانی امروز ۲۸ اسفند ماه تا ۲ فروردین سامانه بارشی قدرتمندی سطح گسترده‌ای از مناطق مختلف کشور به ویژه جنوب غرب و غرب کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به گستردگی نواحی متاثر از این سامانه و همچنین بارندگی قابل توجه در استان‌های بالادست حوضه‌های آبریز منتهی به استان بوشهر، این بارش‌ها منجر به بالا آمدگی سطح آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر و جاده‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر تصریح کرد: به هموطنان توصیه می‌شود سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمدی یادآور شد: در هنگام بارندگی و سیلاب هر گونه تردد یا ورود به محدوده تاسیسات آبی از جمله سدها، بندها، کانال آبیاری و دیگر سازه‌های ذخیره سازی و انتقال آب ممنوع است و عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی نیز خطرات فراوانی به همراه دارد.

وی با اشاره به فصل کوچ عشایر در نواحی جنوبی زاگرس ادامه داد: از عشایر نیز درخواست می‌شود تا با مدیریت زمان کوچ و گذر از مسیر‌های ایمن و همچنین پرهیز از توقف در حریم و بستر رودخانه ها، مسیل‌ها و آبراه ها، از بروز حوادث جلوگیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر