يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۹۸۳
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: روزه داران و متدینین از برخی اعمال و کار‌ها در سطح بازار ناراضی هستند و مسؤولان با متخلفان برخورد کنند تا اینگونه مشکلات در بازار مسلمانان وجود نداشته باشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی (ع) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تعدادی از شاعران در هفته جاری اظهار داشت: شاعران به رسم هرساله خدمت رهبری انقلاب رسیدند و ایشان نکاتی را به عنوان چراغ راه همه ما بیان فرمودند.

امام جمعه گناوه افزود: تمام چالش‌ها و درگیری‌ها در جهان رسانه‌ای است و نقش رسانه، یک نقش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعر را به عنوان یک رسانه معرفی فرمودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نقش رسانه را در عقب راندن دشمن از نقش ساز و برگ نظامی، موشک‌ها، پهپاد‌ها بالاتر و مؤثر‌تر دانستند.

وی تصریح کرد: قدم اول برای حضور در میدان جنگ رسانه شناخت میدان نبرد است و کسی که وارد این میدان می‌شود اگر این میدان را نشناسد و اطلاعاتی پیرامون آن نداشته باشد پیروز نخواهد شد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در جنگ رسانه‌ای بدون شناخت دشمن و نقاط قوت و ضعف دشمن و امکانات و ش گرد‌های آن نمی‌توان به موفقیت و پیروزی رسید.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبری با رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار صبر تاریخی مردم غزه اشاره داشتند، خاطرنشان کرد: حدود ۶ ماه از مقاومت مردم غزه پس از طوفان الاقصی می‌گذرد و تمام وحشی گری‌های صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و غرب ادامه دارد و به تعبیر فرمایش رهبری این صبر و استقامت بی نظیر مردم در برابر جنایت‌ها، وحشیگری‌ها و تجاوز‌ها و نسل کشی‌ها که با حمایت کامل غرب انجام می‌دهد، یک پدیده عظیمی است و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده‌اند.

وی بیان کرد: کشتار مردم غزه و نسل کشی در منطقه وجدان هر انسان صاحب وجدانی را متأثر می‌کند و رهبری فرمودند که جمهوری اسلامی در مواضع خود در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به تصویب آتش بس غزه یادآور شد: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که هیچ چشم اندازی برای پیروزی رژیم صهیونیستی نیست و ادامه جنگ هم دستاوردی برای آن‌ها ندارد و قطعاً این قطعنامه به نفع مردم و مقاومت خواهد بود.

لزوم استفاده از شب‌های قدر

وی با اشاره به شب نوزدهم ماه رمضان و ضربت خوردن حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: روز نوزدهم ماه رمضان به نام روز نهج البلاغه نامگذاری شده است، ولی امروز مراکز دینی، آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس از این کتاب بی نظیر فاصله دارند و باید کتاب گران سنگ امیرالمومنین (ع) بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به آغاز لیالی قدر یادآور شد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم است و کتاب الهی در شب قدر نازل شده است.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اهمیت شب‌های قدر بیان کرد: شب قدر ظرف تقدیر است و باید قدر این شب‌ها را بدانیم و از این فرصت نهایت بهره و استفاده را با توسل به امام زمان (عج) و دعا و استغاثه ببریم.

حجت الاسلام با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی بیان کرد: ۱۲ فروردین روز بسیار مهم، تاریخی، ملی و دینی است و عظمت بسیار بالایی دارد و شعار جمهوریت و اسلامیت این دو رکن اصلی انقلاب اسلامی با رأی ۹۸.۲ درصد مردم که به جمهوری اسلامی رأی «آری» دادند تثبیت شد.

وی ادامه داد: امروز بیش از چهار دهه از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی می‌گذرد و این انقلاب حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را از میان برداشت و این روز ماندگارترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

لزوم پیشگیری از ناهنجاری‌ها

امام جمعه گناوه با اشاره به حضور مسافران و برخی از آسیب‌ها و مشکلات در سطح شهر به خصوص در بازار بیان کرد: زحمات و تلاش‌های همه مسؤولان، نیرو‌ها و دستگاه‌های مختلف در ایام نوروز قابل تقدیر است، اما وضعیت موجود و عرضه برخی از اقلام در سطح بازار برازنده بازار مسلمانان نیست و باید برخورد شود.

وی گفت: مردم و متدینین از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند و توقع دارند و نباید به عده‌ای که به دنبال نفع خود هستند اجازه داده شود تا این اقلام را عرضه یا باعث بی نظمی شوند.

وی ادامه داد: کسانی که توقع آشکار و علنی می‌کنند باید برخورد شود و مردم باید این برخورد‌ها را ببینند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ما مخالف درآمدزایی برای مردم نیستیم، اما همه مسلمانان، روزه داران و مؤمنان از این اعمال و کار‌ها بخصوص در سطح بازار ناراضی هستند و همه باید کمک کنند تا اینگونه مشکلات در بازار مسلمانان وجود نداشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر