دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۵۹۸۶
شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۷

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در دشتی همچنان پابرجا است و مسؤولان باید برای حل آن تلاش بیشتری کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: از منظر قرآن برپاداشتن عدالت لازمه ایمان و ویژگی مؤمنان کامل الایمان است.

وی اضافه کرد: از منظر امیرالمؤمنین علی (ع) رعایت انصاف نسبت به بندگان خدا، ظلم نکردن به مردم، توجه به نیازمندان و مستضعفان جامعه، برابری فرصت‌ها و مساوی بودن همه در برابر قانون، و عدم تجاوز به حقوق دیگران از جمله مهمترین شاخص‌ها برای رسیدن به عدالت اجتماعی است.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای یک آقا زاده صاحب شغل و درآمد خوب از بیت المال باشد، اما یک روستا زاده در نان شب خود بماند یا اگر دلال بازی و پارتی بازی در ادارات وجود داشته باشد و ریشه آن هنوز خشکانده نشده باشد تا مردم راحت بشوند با عدالت سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه روز نوزدهم رمضان روز نهج‌البلاغه نامگذاری شده است تصریح کرد: باید از این گنج عظیم بیشتر استفاده کنیم، ولی مایه تأسف است که بیشتر افراد جامعه با نهج‌البلاغه آشنایی چندانی ندارند.

زاهددوست با تسلیت ۲۱ رمضان شهادت مولی علی (ع) افزود: ۱۳ فروردین روز طبیعت با روز شهادت امیرالمومنین علی (ع) تقارن پیدا کرده و امیدوارم گردشگران و میهمانان نوروزی حرمت ماه رمضان و روز شهادت مولی علی (ع) را حفظ کنند.

وی با اشاره به دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: سرباز مقاومت گزارشی از جنگ ۶ ماهه غزه به فرمانده جهانی مقاومت ارائه کرد و مورد تشویق و تفقد فرماندهی معظم قرار گرفت.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در دشتی همچنان پابرجاست تاکید کرد: کاهش قیمت واحد‌ها و تعیین قیمت نهایی از مطالبات اصلی مردم است. بنده با مراجعه‌های مکرر متقاضیانی مواجه هستم که ثبت نام کرده اند و با افزایش چند برابری قیمت‌ها مواجه شده‌اند و امروز قادر به پرداخت این مبالغ سنگین نیستند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مردم مهلت داد و مدارا کرد و به مردم احضاریه دادگاه فرستادن و مردم تنگدست را در فشار و مضیقه گذاشتن درست نیست و قطعاً مورد رضایت رئیس جمهور مکتبی نیست.

زاهددوست گفت: اکثر متقاضیان واحد‌های طرح ملی مسکن در این شهرستان به دلیل شرایط اقتصادی قادر به پرداخت هزینه‌های گزاف نیستند، باید مسئولان به فکر چاره‌اندیشی و با پرداخت تسهیلات کم بهره مشکل مردم را حل کنند.

وی تصریح کرد: از استاندار بوشهر تقاضا می‌کنم این مسئله را به صورت کشوری و از طریق هیئت دولت پیگیری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر