چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در بخش‌های گردشگری دریایی و ساحلی، آبزی‌پروری، صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی فراهم است.
کد خبر: ۲۰۰۷۳
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در بخش‌های گردشگری دریایی و ساحلی، آبزی‌پروری، صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و معدنی فراهم است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با سرمایه گذاران چینی در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌های برای سرمایه‌گذاری دارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در بخش دریا و سواحل، اولویت نخست سرمایه‌گذاری در این استان در بخش گردشگری ساحلی و دریایی است.
\n 
\nاستان بوشهر در صنعت شیلات و آبزی‌پروری دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است

\n\n

وی با بیان اینکه 60 درصد میگوی پرورشی کشور از استان بوشهر تولید می‌شود تصریح کرد: استان بوشهر در صنعت شیلات و آبزی‌پروری دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است بگونه‌ای که 60 درصد میگوی پرورشی از استان بوشهر تولید و تامین می‌شود.

\n\n


\n 
\n استاندار بوشهر با بیان اینکه میگوی تولیدی در استان بوشهر با کیفیت‌ترین میگو در دنیا است خاطر نشان کرد: استان بوشهر دارای بیش از 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که این ظرفیت، فرصت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله آبزی‌پروری فراهم کرده است.
\n 
\nدکتر سالاری، پرورش ماهی در قفس را از دیگر قابلیت‌های این استان دانست و افزود: با توجه به عمق مناسب آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر، زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس فراهم است.
\n 
\nتاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در استان بوشهر

\n\n

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با زنجیره کامل از تولید خوراک آبزیان تا تولید محصولات با تکنولوژی پیشرفته و صادرات محصول، مورد تاکید و حمایت است.
\n 
\nاستاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های تولید گیاهان دارویی در استان بوشهر بیان کرد: اولویت بعدی استان بوشهر در حوزه سرمایه‌گذاری تولید گیاهان دارویی از جمله آلوئه‌ورا است.
\n 
\nحمایت از صنایع فرآوری محصولات خرما در استان بوشهر

\n\n

دکتر سالاری با تاکید بر حمایت از صنایع فرآوری محصولات خرما در استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در زمینه تولید خرما دارای ظرفیت بالایی است که از سرمایه‌گذاران صنایع فرآوری این محصول در استان بوشهر حمایت و پشتیبانی می‌شود.
\n 
\nوی تولید محصولات صیفی‌جات خارج از فصل را یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این استان دانست و افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور است،  توسعه صنایع فرآوری این محصول امر مهمی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر