سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
به گزارش فکرشهر، مدتی بعد شهردار عوض شد و چون شهردار جدید تناسبی بین این المان ها و میدان نمیدید، دولچه را برداشته و به یک فضای سبز منتقل نمود ولی پایه ی سنگی سر جای خود ماند...\r\n
کد خبر: ۲۰۳
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: سال 82 بود که میدانی در انتهای خیابان فردوسی برازجان احداث شد و برای زیباسازی در آن یک پایه ی سنگی و یک دولچه قرار گرفت.

 

به گزارش فکرشهر، مدتی بعد شهردار عوض شد و چون شهردار جدید تناسبی بین این المان ها و میدان نمیدید، دولچه را برداشته و به یک فضای سبز منتقل نمود ولی پایه ی سنگی سر جای خود ماند. 

 

 

میدانی که گلستان نام داشت طی سال ها بخاطر وجود پایه ی سنگی و دولچه، مدتی به میدان دول و بعدا به فلکه ی سنگی مشهور شد به نحوی که همه ی مردم برازجان و هر کس که به این شهر رفت و آمد دارد، این میدان را به نام فلکه ی سنگ می شناسد.

 

حالا شهرداری برازجان پایه ی سنگی را تخریب و میدان را گلکاری نموده است؛ به نظر می رسد هدف شهردار جدید نزدیک کردن هویت میدان به نامش یعنی گلستان بوده است.

 

در همین راستا یکی از سایت ها نیز این مسئله را مطرح کرد که قرار است تندیس غضنفرالسلطنه در میدان گلستان نصب شود که ماشاالله احمدی دراین باره به فکرشهر گفت: چون دیدیم دارند این شایعه را پخش می کنند در سریع ترین وقت ممکن گلگاری میدان را تمام کردیم تا چنین شایعه ای متوقف شود.

 

 

شهردار برازجان البته از تحویل کلاغ های موجود در فضای سبز کنار این میدان به سازنده و جابجایی آن ها با 5 طاووس یا قرقاوول نیز خبر داد و افزود: در برازجان کلاغ نداریم و مردم نیز از کلاغ خوششان نمی آمد؛ بنابراین آن ها را به سازنده تحویل دادیم و قرار شده پرندگانی زیبا چون طاووس یا قرقاوول برایمان بفرستند.

 

در کنار این تغییر و تحولات همچنان شهروندان میدان گلستان را فلکه ی سنگی می گویند و به نظر می رسد تغییر این فرهنگ نامگذاری عمومی به زمان زیادی نیاز داشته باشد همانطور که مردم با گذشت ده ها سال، هنوز خیابان شهید چمران را خیابان بیمارستان می نامند. /ن

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر