سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قاضی محسن مقدس در تشریح آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده دوم مضاربه صوری اظهارکرد: متهم اعلام کرد که حداکثر تا 20 فروردین ماه سال 95 نسبت به فروش بقیه اموالش اقدام خواهد کرد و قسمتی از وجوه مالباختگان عودت خواهد شد.\n\nمعاون دادستان بوشهر در گفت‌وگو با میزان در ادامه افزود: در پرونده دوم مضاربه صوری که 86 شاکی دارد جلسه مواجه حضوری بین متهم و شکات برگزار شد که در این جلسه 72 نفر از شکات حضور یافتند.
کد خبر: ۲۰۶۸۷
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

فکرشهر: قاضی محسن مقدس در تشریح آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده دوم مضاربه صوری اظهارکرد: متهم اعلام کرد که حداکثر تا 20 فروردین ماه سال 95 نسبت به فروش بقیه اموالش اقدام خواهد کرد و قسمتی از وجوه مالباختگان عودت خواهد شد.

\n\n

معاون دادستان بوشهر در گفت‌وگو با میزان در ادامه افزود: در پرونده دوم مضاربه صوری که 86 شاکی دارد جلسه مواجه حضوری بین متهم و شکات برگزار شد که در این جلسه 72 نفر از شکات حضور یافتند.

\n\n

وی اضافه کرد: امکان ایجاد توافق با توجه به تقاضای متهم بین شکات و متهم فراهم نشد اما متهم اعلام کرد که حداکثر تا 20 فروردین ماه سال 95 نسبت به فروش بقیه اموالش اقدام خواهد کرد و قسمتی از وجوه مالباختگان عودت خواهد شد. 

\n\n

مقدس همچنین گفت: جلسه بعدی تحقیق از متهم تا قبل از پایان فروردین ماه سال 95 برگزار خواهد شد. 

\n\n

براساس گزارش خبرگزاری میزان، چندی قبل معاون دادستان بوشهر در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مضاربه صوری گفت: 85درصد از مالباختگان موفق به استرداد یک ششم وجهشان شده اند.

\n\n

محسن مقدس در تشریح آخرین وضعیت  پرونده مضاربه صوری گفت: 85درصد از مالباختگان موفق به استرداد یک ششم وجهشان شده اند.

\n\n

معاون دادستان بوشهر در ادامه افزود: موجودی متهم اصلی پرونده مضاربه صوری از 10.5 میلیارد تومان در بانک سینا با تلاش صورت گرفته توسط این بازپرسی به 26 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافته است.

\n\n

وی اضافه کرد: درحال حاضر مانده موجودی حساب مالباختگان 15 میلیارد و 988 میلیون تومان است که حدودا 10 میلیارد تومان استرداد وجه به مالباختگان صورت گرفته است.

\n\n

بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی بوشهر در ادامه بیان کرد: از میان 5 هزار و 506 مالباخته با بررسی چک های وصول شده از بانک ها متوجه شده ایم 414 نفر سود گرفته اند و در اظهاراتشان واقعیت را بیان نکرده اند. 

\n\n

وی همچنین گفت: 198 پرونده با تحقیقات از شکات تا کنون منجر به کسر مبلغ اعلامی اولیه شده است به عنوان مثال یکی از مالباختگان در ابتدای تحقیقات، طلب خود را 697 میلیون تومان اعلام کرده در حالی که در تحقیقات بعدی این طلب به 140 میلیون تومان است و حدود 120 پرونده منتهی به مراجعه حضوری با متهم شده است.

\n\n

قاضی مقدس افزود: بدهی متهم  اصلی پرونده مضاربه صوری از 167 میلیارد تومان به 119 میلیارد تومان تقلیل یافته است  و پیش بینی می شود که تا اواسط اردیبهشت ماه ، یک ششم مطالبات مردم به آنان استرداد شود.

\n\n

وی در ادامه بیان کرد: در نیمه دوم اردیبهشت مانده موجودی حساب مجددا به مالباختگان به نسبت مطالبات و مانده حساب پرداخت می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر