چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: با حضور مردم و برخی خیرین، آشپزخانه ی خیرساز «بنی هاشمی» در محله ی علی آباد برازجان افتتاح شد...
کد خبر: ۲۱۹۲۲
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: با حضور مردم و برخی خیرین، آشپزخانه ی خیرساز «بنی هاشمی» در محله ی علی آباد برازجان افتتاح شد.

\n\n

احداث و اداره ی این آشپزخانه که از سوی خیرین و با اهدای زمین توسط خیری از همان محله به نام «فرامرز کهزادی» تاسیس شده، با هیات بنی هاشمی شهر برازجان می باشد.

\n\n

مسئول هیات در این باره به فکرشهر گفت: در 29 صفر 93 احداث این آشپرخانه را طبق فرمان رهبری و در حرکتی جهادی آغاز کردیم و در فروردین 95 به پایان رساندیم.

\n\n

سید بهزاد گل چمن افزود: برای ساخت این آشپزخانه زحمات زیادی را بچه ها متحمل شدند؛ 99 درصد کار احداث آشپرخانه را بچه های هیات خودشان انجام داده اند، همه ی کارهای بنایی و برق و سیم کشی و... و واقعا در راستای اقتصاد مقاومتی پیش رفته ایم و دستمزد به هیچ کس نداده ایم و مسئولین و خیلی از خیرین نیز البته کمک کرده اند.

\n\n

\n\n

وی اظهارداشت: 5 ـ 4 سالی است که در هیات بنی هاشمی کار پخت و پز و آشپزی برای هیات های مذهبی و اعتکاف در شهرستان را انجام می دهیم و در این آشپرخانه نیز قصد داریم برای رضای خدا و اهل بیت (ع) در مسیر خدمت به مردم پیش رفته و برای یتیم ها، سید فقیر و منازل مستمندان، جوانانی که کم بضاعتند و می خواهند ازدواج کنند، برای هیات های مذهبی و ...، رایگان یا با کم ترین هزینه آشپزی انجام دهیم.

\n\n

مسئول هیات بنی هاشمی محله ی علی آباد برازجان ابراز داشت: آشپزخانه ی جهادی بنی هاشمی یکی از زیر مجموعه های هیات بنی هاشمی است؛ ما تعزیه ی بنی هاشمی و تکیه داریم که زیر مجموعه هیات است و کلاس هاس قران و کارهای فرهنگی و یک هیات جهادی که آن هم زیر مجموعه ی هیات بنی هاشمی است و همین گروه جهادی یکی از فعال ترین گروه های جهادی کشور شاید باشد. ما سمن هایی تاسیس کردیم در هیات بنی هاشمی ــ امدادگران بهتاش خلیج فارس ـ که در کشور هنوز هم سمنی ثبت نشده که امداد و نجات باشد و اولین سمن امداد و نجات کشور هستیم که زیر نظر هیات بنی هاشمی است. همینطور موسسه ی خیریه ی آبشار عاطفه ها که از شکم هیات بنی هاشمی درامد و الآن الحمدالله دارد مستقل کار می کند.

\n\n

\n\n

گل چمن ادامه داد: هیات بنی هاشمی در سال 1391 در شنبه حضور فعال داشت و به مدت 20 روز ان جا پخت غذا داشتیم و در کتابخانه ی عمومی شنبه، آشپرخانه دایر کردیم. در سیل برازجان هم در سال 92 بچه های گروه جهاادی فعال بودند و با تمام قدرت وارد شدند، علی آباد بیشترین آسیب را دیده بود و به مدت 35 روز خانه ها را می شستند و گل و لای منازل را خارج می کردند، حدود 260 فرش شسته شد و به مدت 5 روز دنبال اجساد می گشتند و تعمیرات وسایل منزل و حتی آشپزخانه به مدت 35 روز دایر بود.

\n\n

وی افزود: در زلزله ی سال 93 برازجان هم بچه ها خیلی فعال بودند و چادر احداث می کردند و اوار برداری می کردند و ... 2 تا 3 محله را در مدت 5 روز اواربرداری کردیم.

\n\n

سید بهزاد گل چمن اضافه کرد: حالا این آشپرخانه را تاسیس کرده ایم که فقط و فقط برای رضای خدا است و برای تبلیغ دین حسین (ع) و برای همه ی هیات های مذهبی و سپاه و بسیج و دولت و همه ی کسانی که در این ملت زحمت می کشند الی الخصوص ملت مظلوم و مستمندی که مشکل دارند.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n


\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر