سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: برق نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان کالای مشابه و به عنوان سی و پنجمین عرضه‌کننده برق در تابلوی برق بورس انرژی ایران پذیرش شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما ، علاوه بر نیروگاه اتمی بوشهر و 6 نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان که عرضه‌کنندگان دولتی برق در بورس انرژی ایران محسوب می‌شود سایر عرضه‌کنندگان برق شامل 27 نیروگاه خصوصی است که در سمت عرضه در بازار برق بورس انرژی ایران فعالیت می‌کند.\n\nدر سمت تقاضا نیز علاوه بر 39 شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر 9 شرکت خرده فروشی برق فعال است.
کد خبر: ۲۲۰۶۷
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: برق نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان کالای مشابه و به عنوان سی و پنجمین عرضه‌کننده برق در تابلوی برق بورس انرژی ایران پذیرش شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما ، علاوه بر نیروگاه اتمی بوشهر و 6 نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان که عرضه‌کنندگان دولتی برق در بورس انرژی ایران محسوب می‌شود سایر عرضه‌کنندگان برق شامل 27 نیروگاه خصوصی است که در سمت عرضه در بازار برق بورس انرژی ایران فعالیت می‌کند.

\n\n

در سمت تقاضا نیز علاوه بر 39 شرکت توزیع نیروی برق بالغ بر 9 شرکت خرده فروشی برق فعال است.

\n\n

از ابتدای تاسیس بورس انرژی ایران و آغاز فعالیت بازار برق این بورس تا کنون بالغ بر 29 میلیون مگاوات ساعت برق به ارزش حدود 11 میلیارد و 364 میلیون ریال در این بورس معامله شده است که انتظار می‌رود با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش قابل توجه سهم معاملات برق در سال جاری در این بورس باشیم. 

\n\n

از مهمترین برنامه‌های بورس انرژی ایران در سال جاری به منظور توسعه و تعمیق معاملات برق می‌توان به فراهم آوردن امکان حضور مصرف‎کنندگان بزرگ برق بالای 5 مگاوات در بازار برق بورس انرژی ایران، تامین مالی به منظور اجرای طرح‎های افزایش بازدهی و اجرای طرح‎های توسعه‎ای صنعت برق با استفاده از اوراق سلف موازی استاندارد برق، راه‌اندازی صندوق‌های پروژه و گسترش فعالیت شرکت‎های خرده‌فروشی برق اشاره کرد.

\n\n

در  معاملات روز جاری بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، نفتای سبک، نفتای سنگین تصفیه‌نشده، حلال 402، حلال 404 و حلال 410 پالایش نفت شیراز، نیتروژن مایع پتروشیمی تبریز و پتروشیمی مبین، برش 6کربن غیرآروماتیک و سوخت کوره پتروشیمی تبریز، حلال 404 و هگزان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین الملل عرضه شد.

\n\n

کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 4720 تن به ارزش 52 میلیارد و 18 میلیون ریال بود.

\n\n

از نکات حائز اهمیت معاملات امروز می‌توان به معامله 4500 تن گاز مایع خام پالایش گاز ایلام و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی اشاره کرد.

\n\n

بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 1 قرارداد معادل 24 مگاوات ساعت به ارزش حدود 7 میلیون ریال بود. 

\n\n

در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 95/03/05گشایش یافت و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 95/02/10متوقف شد.

\n\n

تابلوی بازار برق بورس انرژی ایران، امروز همچنین شاهد حضور نیروگاههای تازه پذیرش شده اتمی بوشهر و تولید نیروی برق زاگرس بود.

\n\n

مجموع ارزش معاملات روز جاری بورس انرژی ایران 52 میلیارد و 26 میلیون ریال شد.
\nشایان ذکر است در جلسه معاملاتی آتی (سه‌شنبه)، کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، متانول پتروشیمی فن آوران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس، برش سنگین پتروشیمی جم و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی عرضه خواهد شد. 

\n\n

معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره هم در بازار مشتقه ادامه دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر