يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا شش سال آینده، ۷۰ درصد توسعه کشور دریامحور می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از مهر، پروین فرشچی پیش از ظهر شنبه در دومين همايش «خليج فارس، محيط زيست و مردم» در بوشهر اظهار داشت: ایران از ۵۰۰ سال قبل از میلاد دریا محور بوده است و قرن‌های متمادی این منطقه به عنوان خلیج فارس شناخته می‌شده است و یکی از اولین مناطق دریایی بوده که ایجاد شده است.
کد خبر: ۲۲۲۰۸
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰

فکرشهر: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا شش سال آینده، ۷۰ درصد توسعه کشور دریامحور می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از مهر، پروین فرشچی پیش از ظهر شنبه در دومين همايش «خليج فارس، محيط زيست و مردم» در بوشهر اظهار داشت: ایران از ۵۰۰ سال قبل از میلاد دریا محور بوده است و قرن‌های متمادی این منطقه به عنوان خلیج فارس شناخته می‌شده است و یکی از اولین مناطق دریایی بوده که ایجاد شده است.

\n\n

وی با اشاره به مناقشه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ایجاد نام‌های جعلی برای خلیج فارس، اضافه کرد: در هر جایی که نامی غیر از خلیج فارس برای این منطقه نامگذاری شود، نباید در آن برنامه‌ها شرکت کنیم.

\n\n

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت بالای خلیج فارس، بیان کرد: ۹۰ درصد تجارت جهان از طریق دریاها انجام می‌شود و ۶۰ درصد نفت جهان نیز در منطقه خلیج فارس است و سالانه بیش از ۳۷ هزار کشتی از خلیج فارس عبور می‌کنند.

\n\n

پروین فرشچی

\n\n

وی به وضعیت ناآرام سیاسی در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: همیشه جرقه‌ها و بهانه‌هایی برای اختلاف در منطقه خلیج فارس وجود داشته است و باید با رویکرد و رفتار خود باعث ایجاد امنیت در این منطقه شویم.

\n\n

فرشچی خاطرنشان کرد: در ۱۰۰ سال گذشته در سطح کشور نسبت به دریاها غفلت داشته‌ایم و تازه فهمیده‌ایم که برای توسعه و پیشرفت باید دریامحور باشیم و شاهد توجه بیشتری به دریا هستیم.

\n\n

وی ادامه داد: در سطح کشور ۱۸ نهاد مرتبط با دریا فعالیت دارند ولی ارتباط مناسبی بین این نهادها وجود ندارد و برای اینکه به توسعه دریامحور دست یابیم باید ارتباط اجرایی مناسبی بین این نهادها ایجاد شود.

\n\n

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همه کشورهایی که دسترسی به دریا دارند دارای سازمان امور دریایی هستند ولی در ایران چنین سازمانی را نداریم و باید ساختار مدیریت دریایی در کشور ایجاد شود.

\n\n

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار قوانین زیست محیطی سواحل و دریاها را جدا کرده‌ایم و امسال به مجلس می‌رود و در صورت تصویب، این امید ایجاد می‌شود که به دریا بهتر نگاه شود.

\n\n

فرشچی اظهار کرد: در خلیج فارس گونه های مرجان دریایی وجود دارد که بهترین داروی سرطان و ایدز است ولی تاکنون به این موارد توجه خاصی نشده است و ما به دریا تنها به چشم نفت و گاز و صید و صیادی نگاه کرده‌ایم.

\n\n

وی با اشاره به اینکه در دریاها معاون دریایی سازمان محیط زیست وجود ندارد، افزود: همه چیز استان بوشهر دریایی است ولی ساختار مناسب آن ایجاد نشده است. باید نگاه ها به دریا تغییر کند و بر اساس نگاه جدید ساختارهای مناسب ایجاد شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر