پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک نماینده پیشین مجلس گفت: به نظر می‌رسد وزن اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم به هم نزدیک باشد،‌ بنابراین در این شرایط ضلع سوم در وضعیت سیاسی و ترکیب مجلس تعیین کننده خواهد بود.\n\nبه گزارش فکرشهر، حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مستقلین یا اعتدالیون می‌توانند نقش فعال و بارزی در وضعیت سیاسی مجلس دهم ایفا کنند.\n\nوی افزود: در شرایطی که یک گروه و جناح در مجلس اکثریت قاطع را به دست نیاورد تصمیمات جناحی کمرنگ می‌شود و مجلس در موضوعات مختلف بر اساس کارشناسی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
کد خبر: ۲۲۲۳۹
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: یک نماینده پیشین مجلس گفت: به نظر می‌رسد وزن اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای مجلس دهم به هم نزدیک باشد،‌ بنابراین در این شرایط ضلع سوم در وضعیت سیاسی و ترکیب مجلس تعیین کننده خواهد بود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام والمسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مستقلین یا اعتدالیون می‌توانند نقش فعال و بارزی در وضعیت سیاسی مجلس دهم ایفا کنند.

\n\n

وی افزود: در شرایطی که یک گروه و جناح در مجلس اکثریت قاطع را به دست نیاورد تصمیمات جناحی کمرنگ می‌شود و مجلس در موضوعات مختلف بر اساس کارشناسی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

\n\n

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه در عمده مجالس در ایران تعامل میان اکثریت و اقلیت وجود داشته است،‌ تصریح کرد: غیر از مجلس ششم که در آن اکثریت نسبت به اقلیت بی‌رحم بودند، در بقیه مجالس در ایران جناح‌ها با هم تعامل داشته‌اند، حتی در مجلس فعلی گرچه در میان اصولگرایان گروهی بودند که معتقد به تعامل نبودند اما اکثریت اصولگرایان به نوعی با جناح مقابل تعامل داشته‌اند که در مواردی مثل بحث هسته‌ای شاهد آن بودیم.

\n\n

وی با بیان اینکه در کشور ما اکثراً نمایندگان موضوع تکلیف و منافع کشور را مدنظر دارند، گفت: در مواردی که راهنمایی و ارشادی از مقامات بالاتر صورت می‌گیرد تعامل بین جناح‌ها در مجلس به راحتی اتفاق می‌افتد و نیاز نیست نگران عدم تعامل و تشتت در مجلس بود.

\n\n

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه ریاست مجلس دهم متعین به آقای لاریجانی است،‌ اظهار کرد: به نظرم فرد دیگری نباید برای ریاست مجلس دهم ادعایی کند، البته تنها فردی که برای این مسئولیت مطرح است آقای عارف است که به نظر میرسد در میان دوستانشان هم اتحاد نظری نسبت به ریاست آقای عارف وجود ندارد چرا که حتی کاندیداتوری ایشان قطعی نیست چه رسد به رأی آوری‌شان.

\n\n

قربانی تصریح کرد: اگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند در مجلس برای خود سهمی بگیرند باید غیر از ریاست مجلس فکر کنند و به نظرم در محدوده ریاست مجلس اصلاح‌طلبان نمی‌توانند سهمی داشته باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر