چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در آیینی با مسئولان و جمعی از مردم بوشهر، مدرسه تاریخی سعادت پس از ترمیم و مرمت بازگشایی شد.\n\nبه گزارش  فکرشهر از فارس، مراسم بازگشایی مدرسه تاریخی سعادت بوشهر صبح امروز با حضور استاندار، امام‌ جمعه، مدیران اجرایی، معلمان و دانش‌آموزان سابق این مدرسه، برگزار شد.\n\nمدرسه تاریخی سعادت در سال 1278 در دوره قاجار در بوشهر احداث شد و به مدرسه سعادت مظفری معروف بود و در  11 بهمن سال 1378 به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شد.
کد خبر: ۲۲۲۵۷
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

فکرشهر: در آیینی با مسئولان و جمعی از مردم بوشهر، مدرسه تاریخی سعادت پس از ترمیم و مرمت بازگشایی شد.

\n\n

به گزارش  فکرشهر از فارس، مراسم بازگشایی مدرسه تاریخی سعادت بوشهر صبح امروز با حضور استاندار، امام‌ جمعه، مدیران اجرایی، معلمان و دانش‌آموزان سابق این مدرسه، برگزار شد.

\n\n

مدرسه تاریخی سعادت در سال 1278 در دوره قاجار در بوشهر احداث شد و به مدرسه سعادت مظفری معروف بود و در  11 بهمن سال 1378 به‌عنوان یک اثر ملی ثبت شد.

\n\n

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/10/06/13941006000938_PhotoA.jpg

\n\n

مدرسه سعادت بوشهر که به مادر مدارس جنوب ایران شهرت دارد افراد سرشناسی را در خود به‌عنوان دانش‌آموز و معلم دیده و امروز بعد از پایان عملیات مرمت و بازسازی توسط سازمان میراث فرهنگی، مجدداً احیا شد.

\n\n

مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در یک هزار و 500 مترمربع مساحت بازگشایی‌ شده که شامل یک هزار و 900 مترمربع فضای باز است و برای مرمت آن 2 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

\n\n

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم گفت: کشور ما در عرصه فعالیت‌های فرهنگی همواره دارای سابقه روشن و مهمی بوده است.

\n\n

اسدالله درویش‌امیری افزود: وجود مراکز مختلف آموزشی و عملی که جزء آثار تاریخی کشور نیز محسوب می‌شوند نشان از جایگاه علم و ادب در کشور است و باید همیشه قدر این فرصت و مواهب را بدانیم.

\n\n

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تأکید کرد: میراث فرهنگی، علمی کشور که در استان‌های مختلف قرار  دارند باید مود توجه بیشتر نهادهای مربوطه قرار گیرند.

\n\n

درویش‌امیری با اشاره به سابقه تاریخی مدرسه سعادت بوشهر گفت: مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در کنار مدارسی همچون دارالفنون و مدارسی در کرمانشان، تبریز و بیرجند جزء آثار مهم تاریخی در عرصه علم و آموزش و فرهنگ است و خوشحالیم که امروز شاهد بازگشایی مجدد این مدرسه تاریخی در بوشهر هستیم.

\n\n

وی با قدردانی از مسئولان استان بوشهر برای حمایت از بازسازی این مدرسه تاریخی گفت: بی‌شک با حمایت استاندار بوشهر بوده که اعتبارات لازم برای بازسازی و ترمیم این مدرسه تاریخی اختصاص‌ یافته است و از تلاش تمام مدیران اجرایی استان و استاندار بوشهر برای انجام این مهم تشکر می‌کنم.

\n\n

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: مراکز فرهنگی یک نماد در هر شهر هستند و نباید اجازه دهیم که به مخروبه تبدیل شوند، چراکه این مراکز هویت فرهنگی، تاریخی هر منطقه هستند و مهم‌تر اینکه به امر مهم تعلم و تربیت در این مراکز پرداخته می‌شود.

\n\n

درویش‌امیری با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری فضای دانشگاه را به سمت تعلیم و تربیت توحید و نبوت برد و جوانان را از دین فراری نداد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر