دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با مجمع اصلاح طلبان دشتستان مطرح شد:
توضیح پیرامون نبودن برخی متخصصین در دشتستان/ کلنگ بیمارستان شهدای بوشهر را در جای دیگری زمین زدند/ رهبری 33 هکتار زمین داد، آقایان تبدیلش کردند به 6 هکتار/ طرح تحول نظام سلامت شبیه معجره بود/ طرحی برای بررسی محصولات کشاورزی/ مشکلات پزشکان را علنی نمی کنیم تا اعتماد مردم سلب نشود/ قرار نیست ما هم کار دولت قبل را تکرار کنیم/ خالی کردن فضای اداری برای استقرار تخت ویژه در بیمارستان برازجان/ بیمارستان برازجان، آموزشی می شود...
کد خبر: ۲۴۹۳۰
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵

فکرشهر: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ایران 5 برابر متوسط جهنی مریض داریم و برای رسیدن به ایده آلی چون ترکیه باید حداقل 20 سال دیگر با همین شرایط تلاش نماییم تا به الآن کشورهایی چون ترکیه و قرقیزستان برسیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید سجاد اقبالی این سخنان را در نشست با مجمع اصلاح طلبان دشتستان و برخی فعالان اجتماعی شهرستان، 7 پروسه ی طرح تحول نظام سلامت را بیان داشت و گفت: با این که تعداد تخت های 11 بیمارستان استان را افزایش داده ایم و در حال حاضر۹۵۰ تخت داریم، ولی  هنوز هم هزار تخت کمبود داریم و این در حالی است که در یک سال گذشته، ۸۰۰۰۰۰ مراجعه کننده داشته ایم.

\n\n

وی ادامه داد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۲۴۶ هزار نفر بستری شدند که ۶۴ هزار نفرشان در برازجان بوده است، به عبارتی، در هر تخت بیمارستان برازجان در هر ماه، ۸ نفر خوابیده اند و با توجه به کاش پرداختی از جیب مردم تا 6 درصد در بیمه های شهری و 3 درصد در بیمه ها روستایی، تا کنون 35 میلیارد تومان پول مردم در جیب خودشان مانده است.

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/04__7ed5e195.jpg

\n\n

خالی کردن فضای اداری برای استقرار تخت ویژه در بیمارستان برازجان

\n\n

دکتر اقبالی از ۳۴۵ هزار ویزیت در برازجان و هزینه ی 17 میلیارد ریالی برای هتلینگ بیمارستان شهید گنجی برازجان نیز خبرداد و افزود: قبلا تخت های ویژه ی بیمارستان های استان 94 تخت بود که در این 26 ماه آغاز طرح تحول نظام سلامت ان را به 160 تخت رسانده ایم و بر اساس نظام ارجاع، ۱۵۰ تخت ویژه ی دیگر نیاز داریم.

\n\n

وی اضافه کرد: در بیمارستان شهید گنجی داریم فضای اداری را خالی می کنیم که ۵ تا تخت ویژه جا شود و پرسنلمان بروند خارج از فضای بیمارستان در کانکس مستقر شوند؛ همچنین برای بیمارستان برازجان ۶ تا ان ای سیو گذاشته ایم ولی همچنان کم است و من به همه ی خیرین توصیه می کنم که ان آی سی یو تهیه کنند.

\n\n

اقبالی از کمبود شدید پرستار و بهیار در استان نیز خبرداد و افزود: بهیار و پرستار و کمک هایشان در بیمارستان شهدای بوشهر ۲۷ تاست در حالی که باید ۸۰ تا باشد با ضریب اشغال ده درصد، به همین دلیل برای رفع بحران در ایام عید که جمعیت استان دو برابر می شود، برای 15 روز، تعدادی پرستار از گچساران اوردیم تا بحران را رد کنیم.

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیرامون بیمارستان 240 تخت خوابی جدید برازجان که قرار است جای بیمارستان سوخته ی 17 شهریور احداث شود نیز مطالبی بیان داشت و گفت: امروز هم طرح تفصیلی بیمارستان را ارسال کردیم و در این زمین قطعا بیمارستانی دولتی احداث خواهد شد و اگر روز و روزگاری خواست این زمین استفاده ی دیگری شود، بدانید که من و رییس دانشگاه سر پست هایمان نیستیم.

\n\n

کار سیاسی در بهداشت و درمان جایی ندارد/ قرار نیست ما هم کار دولت قبل را تکرار کنیم

\n\n

سید سجاد اقبالی پیرامون ماندگاری پزشکان در استان نیز مطالبی بیان داشت و در پاسخ به اعتراض یکی از حاضرین مبنی بر سر کار بودن مخالفین دولت تدبیر و امید در شبکه بهداشت و درمان دشتستان و نیاز این شبکه به خانه تکانی، اظهارداشت: سوای از این که دیدگاه سیاسی من چه باشد، موظفم پزشک را بیاورم برازجان؛ چرا که فعالیت و بخش ما غیر سیاسی است و کار سیاسی در کار ما عبث و بیهوده است و به جایی نمی رسد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، وی ادامه داد: هیچ یک از فعالیت های فوق، فعالیت های سیاسی نبوده، ضمن این که من به بحث مقابله با دولت حساس هستم، ولی قرار نیست همان کاری را که دولت قبل کرد، ما هم انجام بدهیم.

\n\n

اقبالی تاکید کرد: اگر جایی لغزش سیاسی داشتند، مسوولیتش را خودم بر عهده می گیرم.

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/05__da96c331.jpg

\n\n

توضیح پیرامون نبودن برخی متخصصین در دشتستان

\n\n

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پاسخ به برخی اعتراض ها پیرامون نبودن پزشک متخصص یا نداشتن نوبت معاینه از جمله چشم پزشک و ارتوپد نیز توضیح داد: همین الآن از متخصص چشم برازجان پرسیدم، گفت ۱۳۴ بیمار در نوبت عملی آب مروارید دارد؛ با این امار اگر پزشکمان جایی نرود و روزی سه تا عمل انجام بدهد، ۴ ماه طول می کشد تا این 134 نفر تمام شود ضمن این که شخص جدیدی هم اضافه نگردد.

\n\n

وی ادامه داد: در مورد ارتوپد هم باید عرض کنم، ان ارتوپد را ما خودمان از استان اخراج کردیم چرا که کار غیر قابل بخششی انجام داده بود و جایگزینش نیز به محض ورود، همان رویه را آغاز کرد و به همین دلیل عذر او را نیز خواستیم.

\n\n

وی افزود: اگر شما همین الآن بخواهید من آن ارتوپد را برمی گردانم ولی اگر صبر کنید تا سه ماه دیگر پزشک جدید می آوریم و جایگزین می گنیم.

\n\n

مشکلات پزشکان را علنی نمی کنیم تا اعتماد مردم سلب نشود

\n\n

دکتر اقبالی با اشاره به شماره ی 1690 برای ثبت اعتراضات و شکایات، ادامه داد: در این مدت ۳۹ پرونده داشته ایم و ۳ پزشک را از استان اخراج کرده ایم که ۲ نفرشان جراح اعصاب بودند و در این راه سختی‌های فراوانی را نیز متحمل شده‌ایم، اما علنی کردن موارد اینچنینی زمینه ساز سلب اعتماد مردم به جامعه پزشکی می‌شود.

\n\n

سید سجاد اقبالی با بیان آماری دیگر از طرح تحول نظام سلامت در استان و به خصوص برازجان، گفت: با نقطه ایده ال فاصله زیاد است ولی باید دید نسبت به دو سال قبل چقدر پیشرفت کرده ایم.

\n\n

بیمارستان برازجان، آموزشی می شود

\n\n

وی در پاسخ به سوال فکرشهر پیرامون این که شما گفته اید قطب های درمان استان در گناوه، کنگان و مرکز است در حالی که وزیر قول داده بود دشتستان به قطب درمان استان تبدیل شود، گفت: در برنامه های امسال رسیدگی بیشتر به بیمارستان های گناوه، کنگان و اهرم را در برنامه داریم و قرار است قطب درمان در شمال با بهبود شرایط بیمارستان گناوه، در جنوب با بهبود شرایط بیمارستان کنگان و در مرکز با محوریت بوشهر و برازجان قطب درمان ایجاد شود.

\n\n

اقبالی ادامه داد: همچنین در برازجان با بهبود شاخص های بهداشت و درمان سعی داریم بیمارستان شهید گنجی را به بیمارستان آموزشی تبدیل کنیم همانطور که سال 54 این بیمارستان یکی از سه بیمارستان اموزشی کشور بود.

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/03__f72b2512.jpg

\n\n

بزرگ ترین اشتباه دولت قبل نسبت به مردم استان بوشهر/ کلنگ بیمارستان شهدای بوشهر را در جای دیگری زمین زدند/ رهبری 33 هکتار زمین داد، آقایان تبدیلش کردند به 6 هکتار

\n\n

وی با اشاره به کمبود زمین برای گسترش زیرساخت های درمانی خصوصا در مرکز استان که باید اورژانس هوایی داشته باشد، اظهارداشت: این برای نخستین بار است که هنوز زمینی برای طرح های بهداشتی و درمان معرفی نکرده ایم ولی دولت پولش را کنار گذاشته است اما با مشکل زمین مواجه هستیم.

\n\n

سید سجاد اقبالی ادامه داد: برای تهیه ی زمین بیمارستان جدید بوشهر، از رهبری حکم گرفتیم و ایشان حکم ۳۳ هکتار زمین برای احداث بیمارستان ها و بخش درمان در بوشهر را دادند ولی اقایان به ۶ هکتار کاهشش دادند که این یکی از بزرگ ترین اشتباهات نسبت به دانشگاه علوم پزشکی و مردم استان بود.

\n\n

وی با بیان این که کاری ندارم که کدام دولت این اقدام را انجام داد، افزود: این را برای اولین بار است که اینجا مطرح می کنم، کلنگ این بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر را در جای دیگری زمین زدند، چون زمینی آماده نبود و بعدا هم که 33 هکتاری که رهبر انقلاب حکم داده بودند را به 6 هکتار کاهش دادند و این شد وضعیت ما که جا نداریم تکان بخوریم.

\n\n

طرحی برای بررسی محصولات کشاورزی

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز که در این نشست حضور داشت، دغدغه ی اصلی خود را مناطق کم تر برخوردار شهرستان دشتستان به خصوص بخش های ارم و بوشکان عنوان کرد.

\n\n

دکتر دارابی با اشاره به برخی برنامه های پیش روی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در پاسخ به درخواست یکی از حاضرین برای بررسی و نظارت به محصولات کشاورزی نیز اضافه کرد: برنامه آموزشی برا کشاورزان و بررسی محصولات از لحاظ میزان سم را در دستور کار داریم.

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/013__c8935b3b.jpg

\n\n

طرح تحول نظام سلامت شبیه معجره بود

\n\n

حجت الاسلام حسین رزمجو نیز در این نشست با تشکر از اقدامات صورت گرفته در طرح تحول نظام سلامت، گفت: طرح تحول نظام سلامت شبیه یک معجره بود.

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهارداشت: ما انسان هایی هستیم که دلمان می خواهد منطقی باشیم و یک کشور ایده ال دموکراسی شده داشته باشیم. هر کسی باید خود را موظف بداند که پاسخگوی مردم باشد و هر کس نمی تواند همراه مردم بماند، خودش کنار بکشد.

\n\n

مدیرکل اجتماعی سابق استاندار بوشهر افزود: مسوولین باید سیاست های دولت تدبیر و امید را اجرا کنند و هر کس نخواست، حق ادامه ی کار در پست های مدیریتی دولت تدبیر و امید را ندارد.

\n\n

وی اضافه کرد: دکتر رییسی و همکارانشان همکاری بسیار تنگاتنگ و خوبی با استاندار داشتند و در راستای نظام سلامت، برنامه هایی را اجرا می کنند که پایه علمی دارد و الان روستاییان با خیال راحت می آیند و بستری می شوند چون نگران پول نیستند.

\n\n

رزمجو اضافه کرد: مردم ما با حقوق خود آشنایی ندارند که دنبال رفع مشکل باشند، در همین راستا باید سازمان های مردم نهاد شکل بگیرند و در زمینه های مختلف، اگاهی مردم را شکل دهند.

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/06__2a846772.jpg

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/09__2bfa6511.jpg

\n\n

http://www.bpums.ac.ir/UploadedFiles/gFiles/014__01380eb7.jpg

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر