سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ پشت پرده برکناری مسئول کمیته داوران دشتستان:
فکرشهر: محمد نجفی شخصا با میثم زاهدی فرد، داور برتر دشتستانی تماس گرفته و او را تهدید کرده که یا در تست داوری شرکت می کنی یا...
کد خبر: ۲۸۹۲
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: روز گذشته خبر برکناری نصراله جاهدین محمدی، رییس کمیته داوران شهرستان دشتستان و عضو هیات رییسه کمیته داوران استان بوشهر توسط محمد نجفی، رییس هیات فوتبال استان بر روی سایت این هیات قرار گرفت؛ حکمی که تاحدودی قانونی و تا حد زیادی غیرقانونی بود و گفته می شد تنها به خاطر حمایت جاهدین محمدی از داوران دشتستانی صادر شده است.

نصراله جاهدین محمدی پیرامون این موضوع به فکرشهر گفت: در جلسه ی هیات رییسه کمیته داوران برای تست داوری مقرر گردید که هر شهرستان تعداد خاصی داور معرفی نماید.

وی ادامه داد: در آن جلسه تعداد افراد شهرستان بوشهر 8 نفر و تعداد داوران دشتستان 6 نفر به تصویب رسید.

مسئول کمیته داوران دشتستان اضافه کرد: از آن جا که داوران دشتستان زیاد و بسیار فعال هستند درخواست دادیم تعداد داوران ما یک نفر اضافه شده و به 7 نفر برسد و این موضوع را کتبا با مسئولین در میان گذاشتیم ولی با مخالفت آن ها مواجه شدیم.

جاهدین افزود: پس از جواب رد به ما از طرف هیات استان و زمان اعلام اسامی مشخص گردید که همه ی شهرستان ها تعداد را رعایت کرده اند جز بوشهر که افراد شرکت کننده خود را از 8 نفر به 10 نفر افزایش داده است.

حضور داوران بازنشسته به جای جوانان در تست داوری

وی ادامه داد: با افزایش داوران ما مخالفت شد آن هم داورانی که جوان هستند و از لحاظ فیزیکی و معلومات از سطح بالایی برخوردارند ولی داورانی از شهرستان بوشهر معرفی گردیده اند که برخی از آن ها بالای 40 سال سن دارند و دیگر می توان دوره ی داوری آن ها را تمام شده تلقی کرد.

عضو سابق هیات رییسه کمیته داوران استان بوشهر گفت: تماس ها و پیگیری های ما برای بررسی این موضوع و صحبت با مسئولین امر نتیجه نداد و به همین دلیل تصمیم بر آن گرفتیم که داوران دشتستان را از حضور در این تست منع کنیم.

جاهدین ادامه داد: در ابتدا نسبت به شرکت نکردن داوران دشتستان عکس العملی نشان داده نشد تا شب قبل از تست که با من تماس گرفتند و گفتند که شما 7 نفر معرفی نمایید اما ما تنها 6 نفر را انتخاب می کنیم.

به گزارش فکرشهر، وی افزود: هر چند که این حرف، دور زدن ما بود اما خب اگر می خواستیم قبول کنیم نیز امکان نداشت چون چند تن از داوران ما در خارج از استان حضور داشتند و نمی توانستند در زمان مقرر خود را به بوشهر برسانند.

مسئول کمیته داوران دشتستان اضافه کرد: جالب این که من به عنوان عضو هیات رییسه کمیته داوران استان از هیچ یک از تصمیمات این کمیته مبنی بر افزایش تعداد داوران بوشهر خبر نداشته ام.

قضاوت بازی ها تنها برای داورانی خاص

جاهدین محمدی گفت: این اولین بار نیست عبدالمجید مشایخ، رییس کمیته داوران هیات فوتبال استان بوشهر این رویکرد را نسبت به دشتستان در پیش می گیرد.

وی افزود: در سال جاری 5 فینال در مسابقات مختلف استان برگزار گردیده که همه ی آن ها را داوران بوشهری قضاوت کرده اند و از داوران دیگر شهرستان ها خصوصا دشتستان استفاده نگردیده است.

جاهدین اضافه کرد: از دیگر کارهای خلاف قانون مشایخ می توان به انتصاب اسماعیل عامری به عنوان دبیر کمیته داوران استان اشاره کرد که این موارد باید ابتدا توسط هیات رییسه تایید گردد اما اصلا ما در جریان این موضوع قرار نداشتیم.

مسئول کمیته داوران دشتستان با بیان این که موارد ذکر شده تنها چند نکته از کارهای خلاف قانون مشایخ است، ادامه داد: ظاهرا هر کسی که بخواهد از حق داوران خود دفاع کند توسط مسئولین هیات فوتبال استان کنار گذاشته می شود.

عضو سابق هیات رییسه کمیته داوران استان بوشهر گفت: کار رییس هیات فوتبال استان بوشهر به تهدید کشیده شده است.

تهدید داورن دشتستانی

جاهدین محمدی ادامه داد: پس از اعلام عدم حضور ما در تست محمد نجفی شخصا با میثم زاهدی فرد، داور برتر دشتستانی تماس گرفته و او را تهدید کرده که یا در تست داوری شرکت می کنی یا نمی گذاریم به لیگ برتر راه یافته و به داوری ادامه دهی.

وی اضافه کرد: پیرامون برکناری هیچ صحبتی با بنده انجام نشده است و من از این که حکمم لغو گردیده اطلاع نداشتم و پس از درج در سایت هیات استان توسط دوستان این موضوع به من اطلاع داده شد.

مسئول کمیته داوران دشتستان افزود: این که نجفی از بوشهر حکم برکناری من از مسئولیت خود در شهرستان را صادر می کند علی رغم این که خلاف قانون است ضعیف بودن رییس هیات فوتبال دشتستان را می رساند.

تهیه ی طومار برای تایید ضعف مدیریت شهرستان

نصراله جاهدین محمدی در پایان به فکرشهر گفت: طوماری از طرف پیشکسوتان و ورزشکاران دشتستان پیرامون ضعف مدیریت شهرستان و هیات های ورزشی فعال در حال تهیه است که پس از تکمیل به استانداری، فرمانداری و دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس ارسال خواهد گردید.

متن نامه ی ارسالی از طرف کمیته داوران دشتستان به هیات استان و مکاتبات انجام شده پیرامون افزاش تعداد داوران در تست داوری و پاسخ ارائه شده را در زیر ملاحظه می نمایید:

 

نامه ی کمیته داوران دشتستان به هیات استان


بسمه تعالی
جناب آقای محمد نجفی
ریاست محترم هیئت فوتبال استان بوشهر
با عرض سلام و ادب و احترام و ضمن آرزوی توفیق برای حضرتعالی و کلیه مجموعه و عوامل هیئت فوتبال استان در خدمت رسانی به جامعه فوتبال این استان
احتراما با توجه به شناخت و آگاهی جنابعالی از وضعیت و فضای خاصی که بر جامعه داوری شهرستان دشتستان در بدو مسئولیت شما حکمفرما بود و نظر به اینکه بنا به درخواست دوستان بنده جهت کنترل و مدیریت آن وضعیت و به جهت ایجاد بستر و فضای مناسب در راستای کمک و همکاری با هیئت استان و شهرستان با بکاربردن سیاست های مختلف و تحمل فشار و موارد متعدد از سوی داوران و اطراف مسئولیت مدیریت کمیته داوران دشتستان را در آن فضا پذیرفتم و در این مدت حدود شش ماهه نیز با برگزاری جلسات متعدد و گفتگو و آرام کردن جو و فضا در صدد خدمت برآمدم و توانستیم تا حدودی آرامش و فضای دوستانه و تعاملی را بین داوران ایجاد نموده و تعامل و همکاری خوبی را با کمیته داوران استان برقرار نمائیم .
و لذا با توجه به اینکه با نظر مساعد و مثبت و اعتماد جنابعالی به این حقیر به طور همزمان به عنوان یکی از اعضاء هیئت رئیسه کمیته داوران انتخاب گردیم تا بار مسئولیتی این حقیر بیش از قبل گردد و بتوانیم با هم اندیشی و تبادل فکر و اندیشه در جهت رشد و تعالی جامعه داوری استان و به خصوص جوانان با انگیزه گام برداریم
اما در این مدت مشکلات و مسایلی به جهت عدم توجه به نقطه نظرات همه اعضاء از سوی مدیریت محترم کمیته داوران استان صورت گرفته است که اوج آن نیز در نحوه اجرا  و زمان تست آمادگی جسمانی و تعداد داوران سهمیه شهرستان ها نمود پیدا نموده است که باعث گریده است بار دیگر فضای نا مناسب و بی انگیزگی را در بین داوران این شهرستان به جهت عدم اهمیت و توجه به پتانسیل و ظرفیت و توانمندی هایشان بوجود آورد که به گوشه ای از این موارد در ادامه اشاره می گردد :
1)    اینجانب با برگزاری تست در این برهه از زمان از روز اول مخالف بوده و این مخالفت را در جلسه کمیته داوران استان نیز اعلام نموده و امضاء بنده در ذیل برگه صورت جلسه تنها به جهت حضور در آن جلسه بوده و نه موافقت . کما اینکه این مخالفت را در همان روزها نیز به طور تلفنی هم به جنابعالی و هم دیگر اعضاء ابراز و اعلام داشتم چرا که با توجه به اینکه تمامی مسابقات استانی و کشوری بعد از مسابقات جام جهانی و گاها ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد لذا انجام تست در حدود سه ماه زودتر چه توجیه علمی و فنی خواهد داشت ؟!!

حال اینکه از لحاظ علم ورزشی زمان تست ورزشکار می بایست در اوج آمادگی جسمانی باشد و لذا بعد از تست حدود سه ماه چگونه و با چه استدلال و توجیهی بتواند این اوج آمادگی را حفظ نماید بخصوص که ماه مبارک رمضان نیز در پیش است و خواسته یا ناخواسته بدن ورزشکار در این مدت تحلیل می رود
بنابراین برگزاری تست در این برهه از زمان هیچ کمکی به داوران به جهت آمادگی برای شرکت در مسابقات استانی و کشوری نخواهد نمود و بنده نیز با این زمان مخالف بوده و عقیده ام به برگزاری تست بعد از ماه مبارک رمضان بوده است ( مگر برای داوران گزینه لیگ برتری )
2- اینکه برای هر شهرستان سهمیه ای تعیین گردیده است و این سهمیه چندان با شاخص و معیار و فاکتور خاصی نبوده است اما با همه این مسائل آنچه در روز اول مصوب شده است با آنچه اکنون تعلق گرفته است مغایرت داشته به طوریکه به شهرستان بوشهر 8 سهمیه تعلق گرفته بود اما اکنون 10 نفر برای تست معرفی شده اند و جالب اینکه نفراتی در لیست معرفی وجود دارد که از لحاظ سن و سال از حداکثر سن قانونی برای قضاوت که همانا سقف 45 سالگی می باشد نیز تجاوز کرده است و جالبتر اینکه از شهرستان دشتستان نفر اضافه بر سهمیه که 27 سال داشته با تحصیلات عالیه و فیزیک بدنی مناسب و قابلیت رشد و پیشرفت با نظر جناب آقای مشایخ حذف می گردد اما در شهرستان بوشهر این کار به راحتی انجام گرفته است آیا این تبعیض و رفتار متناقض نیست ؟!!
3-  عدم استفاده از نظر مشورتی دیگر اعضاء کمیته داوران بخصوص واحد آموزش به طوریکه تمامی این برنامه ها به جهت علمی و اصولی می بایست ابتدا در واحد آموزش و با استفاده از خرد جمعی و اتاق فکر مورد بحث و بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت و برطرف کردن نقاط ضعف و اصلاح آن به کمیته داوران آمده و در آنجا مورد بحث و گفتگو اعضاء قرار گیرد و نهایتا پس از اظهار نظر اعضاء و تصویب آن برای ابلاغ به شهرستان ها به رئیس هیئت فوتبال استان ارائه تا ایشان با در نظر گرفتن اساس و اصول و ضوابط کلی قوانین و مقررات حاکم و عدم مغایرت با آنها به شهرستان ها ارسال و ابلاغ نماید . لذا در کدامیک از برنامه ها تاکنون این مراحل رعایت و انجام گرفته است ؟!!
4) عدم تعامل و همکاری لازم از سوی کمیته داوران استان با کمیته داوران دشتستان در ادوار مختلف
5- چرا کمیته داوران استان همواره نسبت به کمیته داوران و مجموعه داوران این شهرستان با کم لطفی و تنگ نظری برخورد می نماید ؟
به طوریکه در چند روز گذشته برای جابه جایی تست از روز شانزدهم به بیستم خرداد ماه از کلیه کمیته داوران شهرستان ها نظرخواهی تلفنی صورت گرفته شده است به جز شهرستان دشتستان و این حقیر !!!
6- عدم استفاده به موقع از کلیه داوران این شهرستان و تفاوت و تبعیض نگاهی در استفاده مکرر از برخی موجب سرخوردگی و کناره گیری تعدادی از داوران جوان این شهرستان از فعالیت در این عرصه گردیده است حال آنکه برای تربیت و پرورش یک داور آن هم در درجات بالا زحمات و تلاش های زیادی طی سالیان متمادی صورت گرفته است و نباید با سوء مدیریت و لجبازی باعث کناره گیری آنها بشویم که از دست دادن آنها صدمات و ضربات جبران ناپذیری را به پیکره داوری وارد می نماید به طوریکه شهرستان دشتستان با حدود 50 داور فعال در طی سالیان اخیر و با عملکرد خاص کمیته داوران استان به تعداد کمی کاهش پیدا کرده است .
7- بی توجهی و عدم اهمیت به نظرات و درخواست های به حق و قانونی کمیته داوران شهرستان دشتستان در مطالبات داوران زیر مجموعه اش
8-  نگرش غیر منطقی مسئول کمیته داوران استان به امر داوری که تنها می خواهد حرف و نظر خود را به کرسی بنشاند و از روح تعامل و همفکری و خرد جمعی نه تنها اعتقاد که تضاد نیز دارد .
9-  عدم داشتن افق و هدف گذاری و برنامه محوری در کمیته داوران استان
10- عدم توجه به جوان گرائی و علمی نمودن داوران و سیاست های کمیته داوران
11- واگذاری قضاوت اغلب مسابقات فینال و پایانی لیگ های فوتبال استان به داوران یک شهرستان خاص
و موارد دیگر که به جهت برخی مسائل به همین نکات فوق بسنده نموده و از جنابعالی بعنوان مدیر ارشد این مجموعه انتظار و توقع می رود که با ورود و بررسی دقیق نسبت به این موارد و اتخاذ تصمیمات و راهکارهای مناسب در جهت رشد و پیشرفت جامعه داوری و ایجاد روحیه امید و آرامش بر فضای داوری فوتبال استان نسبت به آینده ای روشن و درخشان مساعدت های لازم را اتخاذ نمائید .
بدیهی است که کمیته داوران شهرستان دشتستان تا دریافت پاسخ های منطقی و مستدل از سوی کمیته داوران و هیئت محترم فوتبال استان با کسب اجازه از محضر آن بزرگوار از انجام هرگونه فعالیتی در سطح استان خودداری خواهد نمود و حق پیگیری حق و حقوق ضایع شده داوران خود را از طرق مبادی ذیربط محفوط می داند .

با تشکر
نصراله جاهدین محمدی
عضو کمیته داوران استان و رئیس کمیته داوران فوتبال شهرستان دشتستان

 

پاسخ هیات فوتبال استان بوشهر به نامه فوق

[[{"fid":"2144","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":962,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

لیست اسامی داوران دعوت شده به تست به تفکیک شهرستان

[[{"fid":"2145","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":509,"width":700,"class":"media-element file-default"}}]]

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر