يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرماندار دشتستان:
فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: نقش تغذیه صحیح در سلامت جسم، روان ، رشد و بالندگی جامعه بسیار مهم است و باید ارتقا یابد. \n\nبه گزارش فکرشهر از بهداشت و درمان دشتستان، دکتر ارسلان زارع در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دشتستان افزود: آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در همه مراحل تهیه و مصرف غذا ضروری است که دراین‌ارتباط شبکه بهداشت می‌تواند از ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود و مؤثر در این زمینه بهره گیرد.
کد خبر: ۲۹۴۱۳
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: نقش تغذیه صحیح در سلامت جسم، روان ، رشد و بالندگی جامعه بسیار مهم است و باید ارتقا یابد. 

\n\n

به گزارش فکرشهر از بهداشت و درمان دشتستان، دکتر ارسلان زارع در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دشتستان افزود: آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در همه مراحل تهیه و مصرف غذا ضروری است که دراین‌ارتباط شبکه بهداشت می‌تواند از ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی موجود و مؤثر در این زمینه بهره گیرد.

\n\n

وی یادآور شد: همواره نظام جمهوری اسلامی کوشیده است بر اساس سند چشم‌انداز و تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده با استفاده از اطلاعات و دانش روز، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای سواد اجتماعی و فرهنگی فاصله‌ها را تا ایده آل‌ها کم کند.

\n\n

دکتر زارع بیان کرد: امروز در بسیاری از زمینه‌ها گام‌های بسیار خوبی برداشته‌شده که بازهم نیاز به تعامل و همکاری بیشتر همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم است.

\n\n

\n\n

افزایش رشد شاخص‌های بهداشتی و سلامت در دشتستان

\n\n

فرماندار دشتستان با اشاره به رشد شاخص‌های بهداشتی و سلامت این شهرستان افزود: غذا و اهمیت غذا بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و هر انسانی نیز هدفش از مصرف مواد غذایی کسب نعمت سلامتی و شادابی است که برای تحقق این هدف نیاز است دانش آن را در اختیار داشته باشد.

\n\n

دکتر زارع اظهار کرد: مدارس با مجموعه بزرگی از افراد جامعه شامل دانش آموزان، اولیا، مربیان، کارکنان و کارشناسان تغذیه ظرفیت خوبی است که شبکه بهداشت و آموزش‌وپرورش با تعامل خوب برای ارتقا فرهنگ صحیح تغذیه می‌توانند از آن استفاده کنند.

\n\n

نظارت جدی بر صنوف مربوط به تأمین غذای مردم ضروری است

\n\n

فرماندار دشتستان درباره صنوف، صنایع و شرکت‌های مرتبط با تأمین غذای مردم گفت: نظارت جدی بر بسته‌بندی‌های مواد غذایی ازجمله بسته‌بندی و صنایع تبدیلی خرما و سایر محصولات کشاورزی موجود در شهرستان و فروش محصولات توسط دوره‌گردها و دست‌فروشان به‌ویژه در بازارهای هفتگی ضروری است.

\n\n

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی و همه دستگاه‌های مرتبط باید از پخش شایعاتی که گاهی با توجه به ورود برخی از محصولات به بازار پخش و باعث متضرر شدن کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شوند جلوگیری کرده و برای مردم شفاف‌سازی کنند.

\n\n

الگوی مصرف نامناسب مواد غذایی باید با آموزش اصلاح شود

\n\n

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: الگوی مصرف نامناسب مواد غذایی باید با آموزش و افزایش آگاهی مردم اصلاح شود.

\n\n

دکتر یحیی رضایی افزود: در راستای اجرایی شدن شعار روز جهانی غذا، تمامی دولتمردان، سازمان‌های غیردولتی و آحاد مردم وظایف خود را باید به نحو مطلوبی انجام دهند و سازمان غذا و دارو باید با افزایش آگاهی مردم در خصوص الگوهای مناسب غذایی به این مهم دست پیدا کند.

\n\n

وی تصریح کرد: غذا نیاز اولیه بشر است که می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری‌ها تأثیرگذار بوده و سلامتی، امنیت و ایمنی غذا مسائل و زوایای مختلفی دارد.

\n\n

دکتر یحیی رضایی افزود: تأمین امنیت غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت و پویایی جامعه دارد به یک موضوع یا یک دستگاه خاص مربوط نمی‌شود.

\n\n

وی بیان کرد: غذا از جنبه‌های مختلف آب، خاک، مواد آلی موجود در خاک، کودها و سموم و در مراحل بعدی بهداشت تهیه، طبخ، نحوه، اندازه و نوع آن، فرهنگ مصرف صحیح و موردنیاز بدن و سن مصرف‌کننده باید مورد دقت و نظارت باشد.

\n\n

دکتر سعید نجف پور متخصص تغذیه نیز با برشمردن مضرات غذاهای آماده، فست فود و ساندویچ به مردم و خانواده‌ها توصیه کرد با استفاده از شیوه‌های صحیح آشپزی، سلامت خود و اعضای خانواده را تضمین نمایند.

\n\n

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، همایش شورای سلامت و امنیت غذایی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

\n\n

گفتنی است در این همایش توسط شبکه بهداشت و درمان دشتستان به واحد تولیدی غذایی نمونه، کارگاه تولیدی غذایی نمونه، واحد نمونه صنف آرایش و بهداشتی و چندین صنف نمونه، تندیس و لوح یادبود اهدا شد

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر