يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به دنبال سفر 2 روزه  دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بوشهر عصر روز شنبه ـ 29 آبان ماه 95 ـ از محل احداث ساختمان بیمارستان 17 شهریور برازجان بازدید نمود.
کد خبر: ۲۹۶۰۴
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳

فکرشهر: به دنبال سفر 2 روزه  دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان بوشهر عصر روز شنبه ـ 29 آبان ماه 95 ـ از محل احداث ساختمان بیمارستان 17 شهریور برازجان بازدید نمود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید گفت: از اولویت های دولت ،بخش سلامت است، واقعیت این است که در طول این همه سال با قدمت دیرینه استان بوشهر و مردم و منابع آن و نقشی که در کشور دارد ولی آن بودجه ای که باید به آن اختصاص داده می شد،محقق نشده است. انتظار من از این استان بسیار مهم در اقتصاد ایران این است که همه ی دستگاه ها به مسئولیت اجتماعی خود بپردازند.  

\n\n

وی در ادامه اظهار داشت: در دشتستان نیز این بیمارستان به شکل جایگزین ساخته می شود، ان شالله که بتوانیم در مسیر تحقق اهداف آن موفق باشیم. 

\n\n

\n\n

دکتر سید حسن قاضی‌زاده‌ هاشمی افزود: بیمارستان 17 شهریور برازجان با پیگیری های نماینده دشتستان و کمک استاندار بوشهر ساخته خواهد شد، در این خصوص اعتبارات هم تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال آینده کار ساخت اسکلت این بیمارستان 240 تختخوابی به پایان برسد. 

\n\n

استاندار بوشهر با قدردانی از حضور تاثیرگذار وزیر بهداشت در استان بوشهرنیز گفت: برجام دستاورد عظیم دولت است که اثر آن به سلامت را نمی‌توانیم نادیده بگیریم چرا که کاهش هزینه خرید تجهیزات پزشکی، دارو و... بخشی از نتایج برجام بوده است.

\n\n

مصطفی سالاری افزود: در زمان آغاز به‌کار دکتر هاشمی در وزارت بهداشت، تعداد تخت‌های بیمارستانی استان 900 تخت بود الان به 1400 تخت رسیده و تعداد تخت‌های ویژه هم 2.5 برابر شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس 3 پروژه امروز کلنگ‌زنی شد که با تکمیل این پروژه‌ها تعداد تخت‌های بیمارستان از 200 تخت به 700 تخت خواهد رسید، در برازجان هم بیمارستان جدیدی به‌جای بیمارستانی 17 شهریور احداث خواهد شد.

\n\n

 فرماندار دشتستان نیز در این بازدید اظهار داشت: اقدامات دولت تدبیر و امید در سه سال اخیر به ویژه اجرای طرح تحول سلامت در ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه موثر بوده است.

\n\n

ارسلان زارع افزود: از جمله خدمات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان به مردم، اجرای طرح پایش بیماری های قلبی عروقی و فشار خون و خدمات دندانپزشکی به نوجوانان می باشد که نتایج ارزشمند آن در آینده بیشتر نمایان میشود .

\n\n

وی  با اشاره به از بین رفتن ساختمان قدیمی بیمارستان 17 شهریور بر اثر حادثه آتش سوزی اردیبهشت سال جاری، بابت موافقت و مصوب نمودن بیمارستان جایگزین با ظرفیت 240 تخت،  از وزیر بهداشت قدر دانی و از استاندار بوشهر و نماینده مجلس به سبب پیگیری تامین اعتبار آن توسط هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز تشکر نمود.

\n\n

زارع ،اعتبار ۸۸ میلیارد ریالی برای احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی برازجان را تنها بخشی از اعتبار مورد نیاز  آن برای شروع این پروژه مهم قلمداد کرد  و از وزیر بهداشت درخواست نمود تا اعتبار مورد نیاز برای سال آینده پیش بینی نمایند.

\n\n

\n\n

فرماندار و رییس شورای سلامت شهرستان با برشمردن تعدادی از پروژه های در دست اجرای دشتستان از جمله کلینیک تخصصی برازجان، با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال؛ پنج مرکز جامع سلامت؛ سیزده واحد خانه های بهداشت و پایگاه بهداشتی و هفت پایگاه اورژانس، خواستار تجهیز بیشتر بیمارستان شهید گنجی و درمانگاه تخصصی شد.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: در بحث بیمارستان 17 شهریور با وضعیت پیش آمده ، استاندار و فرماندار و دکتر رئیسی همه زحمت کشیدند اما لطف مضاعف متعلق به دکتر هاشمی بود که با احداث بیمارستان در 4 طبقه موافقت کردند.

\n\n

 محمدباقر سعادت تاکید کرد: وزیر بهداشت خود واقف هستند که برازجان به یک مرکز درمانی در مرکز شهر نیاز دارد و بیمارستان شهید گنجی که در حاشیه ی شهر برازجان واقع شده است جوابگوی نیاز درمانی مردم این شهر نیست.

\n\n

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان ما 6 بخش داریم که 2 بخش آن سال هاست به لحاظ جاده کوهستانی، وضعیت درمانی و غیره... در محرومیت هستند. بخش ارم و بوشکان در بین بخشها محرومیتشان بیشتر مشهود است و بدلیل سخت گذر بودن و کمبود زیرساخت های درمانی نیازمند توجه بیشتر مسوولان است.

\n\n

\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر