سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۵۰
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۶

فکرشهر: کارشناش برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: شیر مادر دارای آنتی بادی است که به کودک در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بداشت و درمان دشتستان، معصومه اسپندار در کارگاه 2 روزه ترویج تغذیه با شیر مادر افزود: شیر مادر حاوی آنتی بادی مهم است و این در مورد شیرآغوزی نیز صدق میکند.

تغذیه با شیر مادر یک لیست قابل توجه از خواص درمانی دارد این امر به ویژه در تغذیه انحصاری  با شیر مادر درست است این ممکن است خطر ابتلای کودک شما به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد .

کارشناس جلب مشارکت های مردمی شبکه بهداشت ودرمان دشتستان ،خانم فاطمه محمودی در رابطه با نقش داوطلبان سلامت محلات  گفت ،داوطلبان سلامت و NGOها می توانند  به عنوان گروه های حامی تغذیه با شیر مادر نقش خود را با آموزش به زنان خانوارهای تحت پوشش خود ایفا کنند.

خانم محمودی در خصوص  مشکلات وکاستیهای جذب وحفظ داوطلبان سلامت گفت:  برای جذب و حفظ داوطلبان سلامت راهکارهای مداخله ای باید انجام شود  وسرپرستان و مراقبین سلامت  در تمامی مراکز و پایگاههای ضمیمه وغیر ضمیمه باید سعی در جذب داوطلب سلامت داشته باشند  تا بتوانندآموزش های خود را در تمامی زمینه های بهداشتی به مردم برسانند.

وی همچنین گفت،بر اهمیت اجرای آموزشها ، نظارت وپیگیری وگزارش دهی عملکرد داوطلبان سلامت تاکید کردند .

گفتنی است در این جلسه آموزشی ،مربیان داوطلب سلامت ، تعدادی از مراقبین سلامت وسرپرستان مراکز خدمات جامع سلامت شهری وروستایی شهرستان حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر