چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۱۰۷۳
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی های پی درپی و بحران کم آبی در این استان اجرای پروژه های آبخیزداری از اولویت های این اداره کل است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سهیل مهاجری در جمع خبرنگاران افزود: در این ارتباط اسناد برگزاری مناقصه پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات ملی به میزان بیش از 50 میلیارد ریال آماده است که بزودی به مناقصه می رود.

وی اضافه کرد: اجرای طرحهای مهارآبهای سطحی یکی از طرحهای مهم استان بوشهر است که اجرای آنها نقش موثری بر تقویت آبهای زیرزمینی شهرستانهای مختلف استان دارد. 

مهاجری افزود: به دلیل بحران آبی که در استان بوشهر وجود دارد برنامه های آبخیزداری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به پروژه های دهه مبارک فجر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: پروژه آبخیزداری در روستاهای طلحه و فاریاب از توابع شهرستان دشتستان همزمان با دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این پروژه با حجم عملیات 2 هزار و 900 مترمکعب شامل سه بند سنگی ملاتی است که از محل اعتبارات استانی اجرا شده است.

مهاجری افزود: حجم آبگیری سالانه پروژه آبخیزداری طلحه و فاریاب 200 هزار متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به دیگر پروژه های آبخیزداری استان بوشهر در شهرستان جم و دشتی گفت: در زمان حاضر پروژه آبخیزداری شهرستان جم 35 درصد پیشرف فیزیکی دارد و در شهرستان دشتی نیز این پروژه با 15 درصد پیشرفت دردست اجراست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر