چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی دولت گفت: سال ۹۵ بدون کسری بودجه به پایان رسید و همان ۹۶ درصدی که منابع تحقق یافته بود، به همان میزان خرج کردیم...
کد خبر: ۳۲۲۳۵
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۳

فکرشهر: سخنگوی دولت گفت: سال ۹۵ بدون کسری بودجه به پایان رسید و همان ۹۶ درصدی که منابع تحقق یافته بود، به همان میزان خرج کردیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری ها، محمد باقر نوبخت امروز سه شنبه 15 فروردین در اولین نشست خبری گفت: در سال 1395 بالغ بر 294 هزار میلیارد تومان منابع مصوب داشتیم. براساس گزارش مقدماتی 282 هزار میلیارد تومان یعنی 96 درصد تحقق پیدا کرد. نکته دیگر آنکه همان میزان درآمد هزینه شد در واقع سال 95 بدون کسری به پایان رسید.

وی افزود: از 282 هزار میلیارد تومان باید در سال 95 باید 214 هزار میلیارد تومان باید برای اعتبارات هزینه ای مصرف می کردیم. از 214 هزار میلیارد تومان که باید جاری هزینه می کردیم 208 هزار میلیارد تومان یعنی  97 درصدش را مصرف کردیم. تحقق رقم بودجه عمرانی یا تملک دارایی های سرمایه ای 74 درصد بود.  باید در سال 95، 23 هزار میلیارد تومان اوراق خریداری می شد اما 42 هزار میلیارد تومان از اوراق سال های پیش که منتشر شده بود خریداری کردیم یعنی 180 درصد عملکرد داشتیم. بودجه سال 95 نسبت به سال 94 در کل چقدر تغییر کرد. ما در سال 1394 منابع عمومی مان 202 هزار میلیارد تومان بود که در سال 95 ، 282 هزار میلیارد تومان بود. یعنی 40 درصد اعتبارات رشد پیدا کرد. بودجه جاری سال 94 که 172 هزار تومان بود در سال 95 به 208 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد (21 درصد). عمرانی نیز از سال 94 به سال 95 ، 68 درصد رشد پیدا کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته ما 8.5 هزار پانصد میلیارد تومان به پیمانکاران دادیم، 2.5 بدهی دولت به شهرداری، هزار میلیارد تومان به مسکن مهر و 2 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگان فرهنگی را پرداخت کردیم که به همراه دیگر پرداخت بدهی ها جمعا 15 هزار و 400 میلیارد تومان از بدهی های دولت را پرداخت کنیم.

وی با اشاره برنامه دولت در سال 96 افزود: رئیس جمهور به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کردند که باید برنامه شان را برای تولید و اشتغال مشخص کنند که یکی از مخاطبان رئیس جمهور، سازمان برنامه و بودجه بود. همچنین بسته های تولید و اشتغال را طراحی و وظایف دستگاه ها و وزارتخانه ها را مشخص کردیم بنابراین در پایان سال کاملا مشخص است هر کدام از دستگاه ها چه کاری باید انجام دهد و هیچ دستگاهی نمی تواند فرافکنی کند و از وظایف خود طفره رود.

نوبخت ادامه داد: افزایش مسمتری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است که مستمری همه این خانواده ها به 180 هزار تا 200 هزار تومان در ماه افزایش پیدا می کند که از یک فروردین 96 اعمال می شود که فردا ضوابط اجرایی آن در هیأت وزیران تصویب می شود.

نوبخت در پاسخ به این سوال که از دولت کسی نامزد می شود؟ توضیح داد: ما در دولت یک رئیس داریم همه دنبال رئیس هستیم.

وی درباره تشکیل ستاد انتخابات آقای روحانی افزود: قطعا ستادی برای رئیس جمهور در انتخابات تشکیل نشده است. اول باید ایشان ثبت نام کنند بعد ستاد انتخابات برای ایشان تشکیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تأثیر برجام بر اقتصاد مقاومتی گفت: در سال نخست برجام، 11.5 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شد اما اینکه نتیجه اش سر سفره های مردم مشخص شود نیاز به صبر است. ای کاش این همه عجله ای که برخی برای دولت یازدهم می شود برای قبل هم وجود می داشت.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
سال نو، هوای نو، شکوفه های نو، کفش های نو، لباس های نو، قیمت های نو. نمی دانم این سنت بد از کی باب شد. از کی عادت کردیم که هرسال قیمت ها بالا برود. از کی توی خون مان راه افتاد که با شروع سال جدید منتظر قیمت های جدید (بالا تر) باشیم. از کی جزء برنامه های زندگی مان شد که قبل از شروع سال خودمان را برای گران شدن هرچیز کوچک و بزرگی آماده کنیم و شروع کنیم به ذخیره مواد غذایی و.. نمیدانم این شیوه ی غلط را چه کسی آغاز کرد اما هرچه هست نه خدا خوشش می آید و بنده اش. همه ی اجناس به محض نزدیکی به سال نو چندبرابر می شود و مردم را مجبور می کند که از خواسته اشان بگذرند یا اینکه با همان قیمت بالا بخرند. ماه رمضان اول ماه مهر و عید نوروز از این دست زمان هایی است که همه چیز خود به خود گران می شود. انگار که مردم در یازده ماه دیگر سال نه چیزی می خورند و نه چیزی می پوشند. همه اجناسشان را گران تر می فروشند، همه از گرانی می نالند و می گویند دوباره همه چیز گران شد جوری که انگار آدم هایی از دنیای دیگری به شهر ما می آیند کلید مغازه ها را از همه کاسب های شهر می گیرند و قیمت اجناس را بالا می برند. یکی سیب زمینی دارد دیگری پیاز آن یکی میوه و.. در این آشفته بازار تاکسی داران هم تلاش می کنند تا از این قافله عقب نمانند. نرخ کرایه تاکسی را هر کدام به دلخواه بالا می برند بدون اینکه تغیری در قیمت بنزین یا گاز پیش آمده باشد یا اینکه شورای شهر مصوب کرده باشد. برای یک مسیر یکسان هر کدام یک قیمتی می گذارند. اکثر مسافران درون شهری وقتی که می خواهند کرایه خود را حساب کنند دچار سردرگمی می شوند. اکثر مجبورند یک پول درشت بدهند تا راننده به سلیقه خودش از آن کم کند. و گله دارند از اینکه تاکسی دارن بدن مصوب کرایه ها را افزایش می دهند و حال که افزایش داده اند نرخ ثابتی نیست و باز هرکسی به سلیقه خودش کرایه می گیرد. اعتراض و چک و چانه زدن هم بی فایده است زیرا که اگر برایشان توضیح بدهی که بنزین گران نشده پس چرا کرایه ها زیاد شده، حق را به خود داده و می گویند سیب زمینی و پیاز که گران شده است. اعضای شورای شهر هم که این روزها حسابی در تب و تاب تبلیغات انتخاباتی خودشان هستند و مطمئنا سوار تاکسی هم نمی شوند که بدانند در شهر چه خبر است.\r\n
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵
فکرشهرـ الهام راسخی: سال نو، هوای نو، شکوفه های نو، کفش های نو، لباس های نو، قیمت های نو. نمی دانم این سنت بد از کی باب شد؟ از کی عادت کردیم که هرسال قیمت ها بالا برود؟ از کی توی خون مان راه افتاد که با شروع سال جدید منتظر قیمت های جدید (بالا تر) باشیم؟ از کی جزء برنامه های زندگی مان شد که قبل از شروع سال خودمان را برای گران شدن هرچیز کوچک و بزرگی آماده کنیم و شروع کنیم به ذخیره مواد غذایی و..\r\n\r\nنمیدانم این شیوه ی غلط را چه کسی آغاز کرد اما هرچه هست نه خدا خوشش می آید و بنده اش. همه ی اجناس به محض نزدیکی به سال نو چندبرابر می شود و مردم را مجبور می کند که از خواسته شان بگذرند یا اینکه با همان قیمت بالا بخرند. ماه رمضان اول ماه مهر و عید نوروز از این دست زمان هایی است که همه چیز خود به خود گران می شود. انگار که مردم در یازده ماه دیگر سال نه چیزی می خورند و نه چیزی می پوشند. همه اجناسشان را گران تر می فروشند، همه از گرانی می نالند و می گویند دوباره همه چیز گران شد جوری که انگار آدم هایی از دنیای دیگری به شهر ما می آیند کلید مغازه ها را از همه کاسب های شهر می گیرند و قیمت اجناس را بالا می برند. یکی سیب زمینی دارد دیگری پیاز آن یکی میوه و.. در این آشفته بازار تاکسی داران هم تلاش می کنند تا از این قافله عقب نمانند. نرخ کرایه تاکسی را هر کدام به دلخواه بالا می برند، بدون اینکه تغیری در قیمت بنزین یا گاز پیش آمده باشد یا اینکه شورای شهر مصوب کرده باشد. برای یک مسیر یکسان هر کدام یک قیمتی می گذارند. اکثر مسافران درون شهری وقتی که می خواهند کرایه خود را حساب کنند دچار سردرگمی می شوند. اکثر مجبورند یک اسکناس درشت بدهند تا راننده به سلیقه خودش، کرایه را از آن کم کند. و گله دارند از اینکه تاکسی دارن بدون مصوب شورای شهر، کرایه ها را افزایش می دهند و حال که افزایش داده اند نرخ ثابتی نیست و باز هرکسی به سلیقه خودش کرایه می گیرد. اعتراض و چک و چانه زدن هم بی فایده است زیرا که اگر برایشان توضیح بدهی که بنزین گران نشده پس چرا کرایه ها زیاد شده، حق را به خود داده و می گویند سیب زمینی و پیاز که گران شده است. اعضای شورای شهر هم که این روزها حسابی در تب و تاب تبلیغات انتخاباتی خودشان هستند و مطمئنا سوار تاکسی هم نمی شوند که بدانند در شهر چه خبر است.\r\n\r\nعضو شورای شهر در خصوص افزایش کرایه تاکسی در آغازین روزهای سال96  گفت: شورای شهر دیروز جلسه داشته است که در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی مصوبی نداشته ایم.\r\n\r\nسعید اسماعیلی: اگر شورای شهر نرخ جدیدی مصوب کند باید 14 روز از زمان تصویب بگذرد و بعد اجرایی شود.\r\n\r\nوی ادامه داد: مردم با برخورد با چنین رانندگانی باید کد رهگیری مندرج بر روی تاکسی را یاداشت کرده و با سازمان تاکسی رانی تماس بگیرند  تا با متخلفین برخورد شود.\r\n\r\nاو گفت: سال گذشته  افزایش نرخ کرایه تاکسی نداشته ایم و جمعا در 4سال گذشته، تنها دوبار شورای شهر، افزایش نرخ کرایه تاکسی را مصوب کرده است.\r\n\r\nهر چند این رشته سر دراز دارد و هرچند شاید مردم با این همه گرفتاری های شخصی، تنها برخوردشان در مقابل گران تر شدن کرایه تاکسی غرولندی زیر لب و نارضایتی در دل باشد اما همانطور که گفته شد در چهار سال گذشته نرخ کرایه تاکسی تنها دوبار مصوب شده و افزایش یافته این در حالی است که عملا طی این چندسال هر روز شاهد افزایش سر خود و سلیقه ای رانندگان تاکسی در گرفتن کرایه از مسافران هستیم.\r\n
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر