چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۰۴۱
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: همزمان با آغاز هفته معلم، در آئینی با حضور مسئولان قبور مطهر شهدای گمنام در بردخون عطرافشانی شد.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از مهر، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون صبح سه‌شنبه در این آئین با گرامیداشت یاد شهدا گفت: علم و دانایی مرهون رشادت ها و شهادت افرادی است که با ایثار جان و هستی خود موجب ثبات و دوام نظام اسلامی شدند.

ظهیر محمودی افزود: فرهنگیان و دانش آموزان با رها کردن درس و کلاس به سوی جبهه شتافتند و برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی و حفظ خاک و ناموس این کشور جانانه در صحنه دفاع مقدس حاضر شدند و جان خود را در این راه فدا کردند.

وی اضافه کرد: اگر امروز آزادانه و با آرامش خاطر در مدارس به جهاد علمی مشغول هستیم نتیجه شهادت طلبی و ایثارگری‌های مردان مردی است که راه بر دشمن زبون بستند و ذره‌ای از اهداف بلند انقلاب و نظام اسلامی عقب ننشستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: با اعتقاد به اینکه توسعه علمی از آموزش و پرورش آغاز می شود و شهدا برای تقویت آن تلاش کردند اولین برنامه هفته معلم منطقه بردخون را حضور در بوستان شهدای گمنام و مشق درس شهادت قرار دادیم تا آیندگان بدانند که شهیدان در همه کشور صاحب نفوذ و تأثیرگذارند.

در ادامه با حضور کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون قبور دو شهید گمنام شسته و عطرافشانی شد و شاخه های گل نثار آنان شد.

دانش آموزان بردخونی در ساحل خلیج فارس حلقه اتحاد زدند

تعدادی از دانش آموزان بردخونی با حضور در ساحل خلیج فارس حلقه اتحاد زدند

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون در این آیین اظهار داشت: خلیج فارس با وسعت ۲۳۲ هزار و ۸۵۰ کیلومترمربع در جنوب کشور و بین ایران و شبه جزیره عربستان واقع شده و با دریای عمان از طریق تنگه هرمز مرتبط است.

ظهیر محمودی افزود: خلیج فارس سومین خلیج بزرگ دنیا است که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد و نام تاریخی این خلیج در زبان‌های مختلف ترجمه عبارت خلیج فارس یا دریای پارس بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از شیطنت های سال های اخیر تغییر نام خلیج فارس به نام جعلی توسط برخی کشورها است که در این راستا دولت جمهوری اسلامی ۱۰اردیبهشت را برای پاسداری از میراث معنوی و فرهنگی خلیج فارس به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری کرد و هرساله برنامه هایی در این ایام برگزار می شود.

محمودی ادامه داد: خلیج فارس سند افتخاری است که بیانگر ایستادگی، مقاومت و افتخار کشور و ایرانیان حساب می شود و ما مرزداران ایران اسلامی همواره مدافع خلیج فارس خواهیم ماند و به دشمنان اجازه نخواهیم داد حتی نگاهی چپ به این خاک گهرخیز داشته باشند.

در این آیین که کارکنان و درجه داران مرزبانی خورخان بردخون نیز حضور داشتند دانش آموزان دست در دست هم برای دفاع از مرزهای کشور اعلام آمادگی کردند و هدایایی را تقدیم مرزبانان میهن اسلامی کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر