سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۲۰۸
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر گفت: کلید حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، تقویت هدفمند زنجیره مهارت آموزی است که می طلبد به این فصل به عنوان بخشی مهم از اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود.



به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گناوه افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت است و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است.

وی گفت: اساسی‌ترین راه در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه توسعه مهارت آموزی است.

کازرونی بیان کرد: یکی از رویکرد های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزش های بازار محور و نیاز سنجی حوزه روستایی است که تعامل هرچه بیشتر با سایر دستگاههای اجرایی برای برگزاری این دوره ها نیاز است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر بیان کرد: : آموزش نقشی مهم در اقتصاد دارد زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش و مهارت های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک

می کند.

وی اظهارکرد: این سازمان آمادگی لازم برای همکاری بیش از پیش برای توسعه آموزش های مهارتی را در شهرستان گناوه دارد.

فرماندار گناوه گفت: کسب آموزش های مهارتی یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار به عنوان اصلی ترین نیاز کشور است.

سیدعلی پاک نژاد افزود: نگاه به نظام آموزش برای ایجاد مهارت های لازم سرمایه انسانی یکی از ضرورت ها و الزام های رشد و توسعه اقتصادی است که باید به آن اهتمام جدی شود.

وی گفت: برای توسعه آموزش های مهارتی باید مباحث اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند از این امکانات فراهم شده مراکز آموزشی استفاده کنند.

فرماندار گناوه بر نقش آموزش های مهارتی در توسعه جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد شهرستان، هدفمند سازی آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مرتبط با صنعت گردشگری و دریا باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری در

مناطق حاشیه نشین و روستایی می شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت نقش مهارت آموزی در توسعه پایدار استان برکسی پوشیده نیست، افزود: اجرای برنامه های آموزش مهارتی برای اجرای طرح های کلان از جمله صنایع نفت و گاز و نیروگاه اتمی منجر به تربیت نیروهای متخصص بومی برای این طرح ها در استان خواهد

شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر