دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
تداوم تجربه های مدنی و اجتماعی تنها با ادامه دولت روحانی میسر است
فکرشهر: گفتمان اجتماعی و انجمن‌های مردم نهاد در این چهار سال شکل گرفته، رشد کرده و به بلوغ رسیده‌اند و با تداوم دولت دکتر روحانی به ثمر خواهند نشست...
کد خبر: ۳۳۳۴۶
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵

فکرشهر: گفتمان اجتماعی و انجمن‌های مردم نهاد در این چهار سال شکل گرفته، رشد کرده و به بلوغ رسیده‌اند و با تداوم دولت دکتر روحانی به ثمر خواهند نشست.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی دکتر روحانی در استان بوشهر، اسماعیل حسام مقدم در ابتدای سخنانش با اشاره به ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، بلوغ فکری و جسمی را از مراحل مهم زندگی انسان خواند که در جوانی و با انباشت تجربیات گوناگون بدست می آید.

وی گفت: با آغاز دولت تدبیر و امید، سمن‌ها (انجمن‌های مردم نهاد) و شبکه‌های اجتماعی به شکل وسیع و مطلوبی ایجاد شده و شکل گرفته است و تجربیات بسیار باارزشی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و همکاری‌های مردمی صورت گرفته است، بطوریکه می توان این انباشت تجربیات مدنی را سرمایه بزرگی برای رسیدن به جامعه مدنی مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرمسئول نشریه هامون افزود: تنها با تداوم سیاست های دولت اعتدال است که می توان این تجربیات را به بلوغ و شکوفایی رساند و در جامعه نهادینه کرد.

اسماعیل حسام مقدم گفت: برای نخستین بار در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گفتمان جامعه مدنی، آزادی احزاب و مطبوعات و انجمن های مردمی به طور جدی و وفراگیر مطرح و حمایت شد ولی متاسفانه بعد از آن ما وارد دوران تاریک و سیاه هشت ساله احمدی نژاد شدیم و همه تجربیات و فعالیت های اجتماعی و مدنی منقطع شده و به محاق رفت. وی افزود: با آغاز دولت دکتر روحانی فضا برای فعالیت های اجتماعی به ویژه برای جوانان بطرز بسیار امیدوارکننده ای باز و گشوده شد و در کل کشور نهضت انجمن های مردمی به راه افتاد، برای مثال در سال 92 در بوشهر تنها دو انجمن مردم نهاد دارای مجوز بودند ولی اکنون تعداد این سمن ها به 22 انجمن رسیده است.

این فعال اجتماعی افزود: دولت دکتر روحانی با فراهم آوردن امکان نقد و اظهار نظر برای جوانان در حوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و با حمایت و پشتیبانی بی‌دریغ از موجودیت فضای مجازی در کشور باعث شد مردم ایران بتوانند فرصت ایجاد شبکه های اجتماعی و تعامل مجازی را بدست بیاورند و با استفاده از این فضا رسانه های مجازی بسیار زیادی که تا پیش از آن وجود نداشت شکل گرفتند.

حسام مقدم با اشاره به عنوان بحث خود «چرا روحانی؟» تصریح کرد: اکنون دورانی است که باید همه مردم ایران به ویژه نسل جوان برای تداوم این فضا و به ثمر رسیدن این تجریات و زیرساخت های اجتماعی و مدنی که در این چهار سال ایجاد شده است تلاش کنند که این دولت ادامه پیدا کند.

مدیر مسئول نشریه هامون با اشاره به شکل گیری گسترده شبکه های اجتماعی در فضای مجازی گفت: امیدواریم در سال های آینده و با تداوم دولت تدبیر و امید این روابط مجازی به ارتباطات و همکاری‌های واقعی تبدیل شود و شبکه‌های اجتماعی واقعی با حضور افراد در انجمن های مختلف شکل بگیرد و برای کاهش مشکلات جامعه از جمله مسایل زیست محیطی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات حاشیه نشینان و فرودستان، توانجویان و سایر مسایل اجتماعی به فعالیت‌های جمعی و سازنده بپردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر