چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۳۳۵۴
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۳

فکرشهر:  در آئینی با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اساتید مامایی استان بوشهر تجلیل شدند.

بوشهر

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا رئیسی صبح چهارشنبه در نشست با رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و ماماها اظهار داشت: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از بهترین دانشکده‌های این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی است و هدف از برگزاری این جلسه تقدیر و تشکر خدمت شما بزرگواران  بوده است.

وی اضافه کرد: در دانشگاه باید نگاه ویژه به حوزه آموزش داشته باشیم و راه حل توسعه یک دانشگاه توجه و توسعه به حوزه آموزش است یا به عبارت دیگر توسعه در دانشگاه همراه با توانمندسازی نیروی انسانی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: سرمایه انسانی از مهمترین منابع یک سازمان محسوب می‌شود که همواره نیازمند نگهداری و ارتقای این سرمایه در همه ابعاد هستیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار در دانشگاه باید نگاهی سیستماتیک به هر حوزه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده پزشکی نقش بسیار کلیدی در توسعه دانشگاه در حوزه درمان را دارند.

رئیسی با بیان اینکه در حوزه سلامت اخلاق حرفه‌ای گسترش یابد، تصریح کرد: باید همه افراد در حوزه سلامت گسترش دهنده و ترویج دهنده اخلاق حرفه‌ای در محیط کار و جامعه باشند.

وی با بیان اینکه حیطه کار مامایی بسیار مهم بوده و ماما ضامن سلامت خانواده است، افزود: فعالیت‌ها در این بخش با نجات جان مادر و کودک همراه است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گزارشی از عملکرد دانشکده پرستاری و مامایی در سال ۹۵ ارائه کرد و اظهار داشت: ماماها نقش ویژه و با اهمیت در رواج زایمان طبیعی، بدون درد و ایمن دارند.

شهناز پولادی اضافه کرد: مامایی به ­عنوان یک حرفه مسئولیت پذیر و جوابگو معرفی شده است که علاوه بر مراقبت و مشاوره حین بارداری، زایمان و پس از زایمان نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های زنان و انتقال دانش سلامت در حیطه های خودمراقبتی ایفا می‌کند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ماماها دو وظیفه خطیر و حساس مراقبت از مادر و نوزاد و در واقع دو شخص همزمان را بر عهده دارند و این امر مهم تنها به دست ماماهای فعال و دلسوز انجام می‌شود.

در این مراسم که در سالن دانشکده پرستاری و مامایی و با حضور رئیس و قائم مقام دانشگاه، معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی و اساتید مامایی تشکیل شد، از اساتید مامایی دانشگاه با اهدا لوحی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر