چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۵۱۹
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: سرشماری پرندگان جوجه‌آور در جزایر استان بوشهر آغاز شد.

تالاب کانی برازان و پرندگان مهاجر - کراپ‌شده

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین دلشب صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از اجرای سرشماری پرندگان جوجه‌آور اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای حضور و زادآوری پرندگان است و زیستگاه‌های این استان میزبان گونه‌های متنوع پرندگان است.

وی با اشاره به اینکه جزایر پارک ملی دیر نخیلو و منطقه حفاظت‌شده مند از مهمترین نقاط میزبان پرندگان زادآور است، بیان کرد: جزایر خان و هاله از مستعدترین زیستگاه‌های اگرت ساحلی و پرستوهای دریایی گونه سفید است که از هفته گذشته سرشماری پرندگان جوجه‌آور تابستان‌گذران در این جزایر آغاز شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: جزیره خان وسعت و شرایط زیستی مطلوبی برای پرندگان دارد و گونه‌های پرستو دریایی کاکلی بزرگ و کوچک، پرستو دریایی خزری و پرستو دریایی نوک کلفت در این جزیره زادآوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: زادآوری در جزیره خان با ارجحیت زمانی بیشتری نسبت به جزایر نخیلو همراه است و چند هفته زودتر شاهد زادآوری پرستو دریایی کاکلی بزرگ و کوچک در این جزیره هستیم.

دلشب تصریح کرد: از همه افراد از جمله دوست‌داران طبیعت و عکاسان می‌خواهیم که برای هرگونه تردد در این مناطق مجوز لازم را دریافت کنند چراکه این مناطق دارای حساسیت بسیار بالایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر