سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۸۰۱
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به توزیع سبدهای تغذیه‌ای بنیاد علوی در دشتستان گفت: زنان باردار و شیرده نیازمند دشتستان سبدهای تغذیه ای دریافت کردند.

سبد تغذیه

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسین دارابی اظهار داشت: در راستای برنامه حمایتی تغذیه‌ای بنیاد علوی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده  که هر دو ماه یک بار انجام می‌شود، تعداد ۳۵۶ سبد کالا با همکاری واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان توزیع شد.

وی، هدف این برنامه را ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد و افزود: غذایی که در دوران بارداری مصرف می‌شود نیازهای تغذیه‌ای مادر و همچنین رشد جنین را تامین می‌کند ولی متاسفانه محرومیت‌های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید مواد غذایی مناسب و با ارزش می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: اولین مرحله توزیع سبد مواد غذایی بنیاد علوی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، در سال ۸۸ همزمان با ۵ شهرستان در استان بوشهر انجام شد.

وی گفت: مادران باردار و شیرده با شاخص بهداشتی پایین، نظیر وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم، وزن‌گیری نامطلوب، دوقلویی و چند قلویی که از نظر وضعیت اقتصادی دچار مشکل باشند، توسط مراقبین سلامت و بهورزان شناسایی و به ستاد شبکه معرفی می‌شوند که به مدت یکسال تحت پوشش این برنامه تغذیه‌ای قرار می‌گیرند و هر مادر باردار و شیرده طی این دوره  شش سبد غذایی که هر دوره شامل دو سبد غذایی است دریافت می‌کند.

دارابی خاطر نشان کرد: بر اساس پایش‌های انجام گرفته از زنان باردار و شیرده در این طرح حمایتی، نشان‌دهنده وزن‌گیری مطلوب آنها در زمان بارداری و شیردهی است.

وی گفت: در این دوره ۳۶۵ سبد کالا مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت که شامل ۱۴ قلم مواد غذایی است، بین ۱۷۸ زن باردار و شیرده نیازمند توزیع شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر