سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۲۰
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: امام جمعه آبدان گفت: دولت عزمی جدی برای اجرای طرح عفاف و حجاب داشته باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه آبدان اظهار داشت: انسان با تقوا به فرموده قرآن هیچ‌گاه در بن بست قرار نمی‌گیرد، ممکن است روزی کم داشته باشد اما با برکت است و این برای خوشبختی کافی است.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضا خان بیان داشت: امروز در جامعه اسلامی شاهد بی‌بند و باری هستیم و ممکن است برای مومنین سوال پیش آید که آیا حجاب واجب است یا نه. قرآن در آیات متعدد بر وجوب حجاب تاکید دارد. در سوره نور می‌فرماید که «ای پیامبر به زنان مومن بگو چشم ها را از نامحرم باز دارند، با نامحرم ارتباط جنسی نداشته باشند و زینت‌های خود را از نامحرم پنهان دارند. در راه رفتن پاها را به زمین نکوبند که زیورآلات آنها آشکار شود».

امام جمعه آبدان افزود: در سوره احزاب آمده است که «ای پیامبر به همسران، دختران و همه زنان مومن بگو روسری‌های بزرگ و چادرها را طوری بپوشند که بدن آنها دیده نشود، زیرا زن مومن را ارزش است و با پوشش جلوی آزار هوسرانان می گیرد». در همین سوره آمده است «شما اگر می خواهید چیزی به نامحرم بدهید، مستقیم به او ندهید بلکه از پشت پرده باشد، اگر می خواهید دلهای شما پاک بماند».

وی ادامه داد: علت وجوب حجاب این است که خداوند متعال ارزش بالایی برای جنس زن قائل شده و به همین دلیل برای حفظ این ارزش باید زن خود را بپوشاند. در طول تاریخ و هزاران قبل از اسلام همیشه زنهایی که از نظر اجتماعی خود را ارزشمند می‌دیدند با حجاب بودند، و زنانی که در سطح پایین اجتماعی قرار داشتند بی حجاب بودند.

وی اضافه کرد: پادشاهان اجازه نمی دادند که مردم معمولی زنان آنها را مشاهده کنند. برای ارزشمند شدن زن باید او پوشیده باشد. در غرب هم اگر نگاه کنیم به عنوان مثال همسر رییس جمهور امریکا با هر مردی دست نمی دهند،‌ زیرا خود را ارزشمند می دانند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان قوه قضاییه، گفت: رهبری تاکید بر احقاق حقوق عمومی مردم داشتند و اینکه هر کسی حقی از او ضایع شود مامن او قوه قضاییه است.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر برخورد قاطع با قانون‌شکنان بیان کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل قانون اساسی و دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر است. برخی مواقع آنطور که شایسته است از آمران به معروف حمایت نمی شود.

امام جمعه آبدان ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب، برخی مکرر می‌گویند برخی اصول قانون اساسی معطل مانده است اما گویا اصل هشتم که به امر به معروف و نهی از منکر می پردازد جزء قانون اساسی نمی‌دانند. اینکه با قانون اساسی بازی سیاسی می شود تا اندازه ای درست است.

وی افزود: برخی احزاب و گروه‌ها دم از قانون اساسی می‌زنند اما در عمل آن را قبول ندارند، بر اساس اصل هشتم باید دولت حامی اصلی امر به معروف و نهی از منکر باشد. طرح عفاف و حجاب سال ۸۴ توسط شورای انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد اما به درستی اجرا نشده است. چرا وضع حجاب روز به روز بدتر می شود.

حمیدی نژاد خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که رضا خان تصمیم به کشف حجاب گرفته بود و تعداد زیادی کشته شدند،‌ اما موفق نشد، برخی زنان سال‌ها خانه نشین شدند اما حجاب را کنار نگذاشتند. چه شده که فضای جامعه اینقدر آلوده شده است؟ فضای ادارات دولت مناسب اخلاقی هست؟ آیا پوشش اسلامی برای خانم‌ها اجباری شده است؟

امام جمعه آبدان تصریح کرد: باید مسئولان پاسخگو باشند و حمایت کنند،‌ شاهدیم که آمران به معروف مورد حمله اشرار قرار می‌گیرند اما توسط دولت حمایت نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در چند سال قبل امام عزیز فرمود که وظیفه مسئولان و قانون‌گذاران فراهم کردن زمینه برای اجرای این واجب الهی است. مبادا کسانی باشد که از آمران به معروف حمایت نشود. هر جا بدانم که امر به معروف و نهی از منکر مورد جفا قرار گیرد خودم وارد می‌شوم.

حمیدی‌نژاد با تقدیر از قوه قضاییه به دلیل بازرسان نامحسوس افزود: قوه قضائیه از درون اصلاح کنید. کسانی هستند که م تخلف هستند، مردم هم وظیفه دارند اگر می بینند کسی بی قانونی می کند گزارش دهند تا مراجع بالا رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: ۱۸ تیر سالگرد کشف توطئه کودتای نوژه است. در سال ۵۹ یکی از نزدیکان بختیار قبل از شروع جنگ تحمیلی با عراق هماهنگی شده بود که با حمله عراق نیروهایی هم پادگان نوژه همدان به تهران حمله کنند و نقاط حساس در تهران از جمله جماران، فروددگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، سپاه و برخی نقاط دیگر را بمباران کنند و جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

امام جمعه آبدان گفت: اما شب قبل از عملیات یکی از خلبانان که دچار عذاب وجدان شده بود و توسط خانواده وادار شده بود خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و موضوع را با ایشان در میان گذاشتند و این کودتا لو رفت و خنثی شد. اینجا انسان به وضوح دست خدا را می بیند.

وی با بیان اینکه مردم مومن می دانند در این سال‌ها بارها خداوند از این انقلاب حمایت کرده است، افزود: مواردی که اگر حمایت خدا نبود ما هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم، دشمنان داخلی و خارجی بدانند که این نظام با ایمان مردم تا نابودی استکبار ادامه پیدا خواهد کرد.

حمیدی نژاد اضافه کرد: باید آمریکا را بشناسیم، از شروع انقلاب اسلامی با کودتا و تحریم آمریکا با ما تقابل داشته و همیشه سعی داشته است انقلاب اسلامی را از بین ببرد و پس از سال‌ها که در جنگ نظامی موفق نشد، به جنگ فرهنگی روی آورده است.

وی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم انقلاب را حفظ کنیم مستحکم‌کردن ساخت داخلی نظام است این حرف امام و رهبری است، در زمینه نظامی اقتصادی و فرهنگی باید ایران قدرت اول باشد. سند چشم انداز ۲۰ ساله نوشتند که در پایان آن ایران باید قدرت اول منطقه باشد.

امام جمعه آبدان افزود: تا حد زیادی هم پیش رفته‌ایم، اما چند روز قبل رئیس جمهور حرفی زد که همه مردم را ناراحت کرد، ایشان فرمودند که قوی‌ترین کشور در منطقه نباید دنبال شود باید دنبال منطقه قوی داشته باشیم.

وی گفت: وقتی دشمنان هم پیمان شده اند ما باید دنبال قوی شدن نباشیم؟ این چه منطقی است، این حرف ها مقابل حرف امام و رهبری است و در مقابل نظام است. منطقه قوی یعنی اینکه ما خود را ضعیف نگه داریم، کشورهای دیگر منطقه را تقویت کنیم؟ این حاشیه سازی ها با اول نیست.

حمیدی نژاد افزود: برخی هم می گویند وقتی دولتی ناکارآمد است این حاشیه سازی ها را انجام می دهد. باید آمریکا را بشناسیم و با دیپلماسی قوی جواب دندان شکن دهیم، متاسفانه اینگونه عمل نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر چه تحریم‌ها اضافه می‌شود از طرف ایران حرفی زده نمی‌شود. رهبر انقلاب چند ساعت بعد حمله موشکی سپاه در دیدار با فرماندهان سپاه فرمودند که کارتان عالی بود و هر چه می توانید روی موشک کار کنید و دشمن باید سیلی بخورد. این یعنی اقتدار که باید به آن توجه شود.

وی گفت: به فرموده آیت‌الله نوری همدانی، کسانی که دنبال تضعیف نیروهای امنیتی و حفاظتی نظام هستند دشمن مردم و در راستای آمریکا گام برداشته و گناهشان بخشودنی نیست. امروز هر جای دنیا که مردم به جایی رسیده اند به دلیل استقامت بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر