سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۱۲۲
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱

فکرشهر: مسئول اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: دو هزار هکتار تپه‌های ماسه‌ای در بیابان‌های استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پرویز دانش‌پور ظهر جمعه در حاشیه بازدید از جانمایی اراضی ملی برای اجرای پارک جنگلی در شهرستان جم اظهار داشت: استان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که شهرستان جم از این حیث مراتع غنی دارد و در رتبه آخر شهرستان برخوردار از استان قرار می گیرد.

وی افزود: اگر مردم منطقه نسبت به توسعه نهال‌کاری و ایجاد پارک‌های جنگلی در مراتع آسیب‌پذیر این شهرستان همکاری کنند، بیابان زایی این شهرستان را تهدید نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به توسعه طرح‌های نفت وگاز و انتقال خطوط متعدد لوله و بیابانی کردن اراضی، احتمال دارد در آینده نزدیک شهرستان جم نیز به جمع شهرستان‌های برخوردار از بیابان استان ملحق شود.

دانش‌پور پدیده گردوغبار را جدی ترین دغدغه بیابان‌های استان قلمداد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار هکتار تپه‌های ماسه‌ای در بیابان‌های استان بوشهر وجود دارد.

وی ادامه داد: این اراضی ۱۶ کانون بحران فرسایش بادی را به خود اختصاص داده است و تمام تلاش و دغدغه ما احیاء این بخش از اراضی و جلوگیری از تقویت گردوغبار در استان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر