چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۳۷۷
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی اراضی ملی منجر به آزادسازی و رفع تصرف اراضی دولتی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با زمین‌خواری و تصرف زمین‌های دولتی توسط سودجویان اقدامات و پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اراضی ملی و مراتع استان طبق اصل ۴۵ قانون اساسی در زمره انفال و ثروت‌های عمومی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: حفاظت از این اراضی بر هر کسی لازم و ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ضمن بیان کرد: با پیگیری های مجموعه کارکنان حقوقی و دیگر روسا و کارکنان منابع طبیعی استان تا کنون پرونده های حقوقی بسیاری در دستگاه قضایی از دست سودجویان خارج شده است.

وی اضافه کرد: یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی در سراسر استان آماده خدمتگذاری شبانه روزی هستند و مردم تصرف اراضی منابع طبیعی را به ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

مهاجری با بیان اینکه برخی از سودجویان همواره درصدد تخریب منابع طبیعی و دست‌اندازی در انفال هستند، اضافه کرد: این افراد هرگز از چشمان ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی دور نیستند و در همین رابطه هماهنگی های خوبی نیز در سطح استان با محاکم قضایی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: دو میلیون و ۸۰۰ هزارمتر مربع ، معادل ۲۸۰ هکتار از اراضی ملی روستای کره بند خلع ید شد ودست سودجویان از این اراضی کوتاه شد.

مهاجری خاطرنشان کرد: رفع تصرف انجام شده یکی از پیچیده ترین پرونده های حقوقی اراضی ملی بوده است که  پس از سالها رسیدگی و پیگیری مداوم رئیس و کارشناسان حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر به نتیجه رسید.

وی با اشاره به  ارزش ریالی اراضی خلع ید شده نیز گفت: در منطقه مورد نظر مبلغ هر هکتار چهار میلیون تومان است که با احتساب این میزان کل اراضی خلع ید شده  برابر یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر