دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۱۰
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰

فکرشهر:  فرماندار شهرستان عسلویه با بیان اینکه برخی در حوزه اشتغال آمار اشتباه داده‌اند گفت: پیگیر استقرار ادارات جدید در عسلویه هستیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالله نادری ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: نگاه مثبتی به رسانه‌ها دارم و تعامل خوبی در این زمینه با اصحاب رسانه برقرار است. هر جا رسانه باشد، آنجا پویایی، نشاط و نظارت وجود دارد و رسانه‌ها همیشه بازوی توانمند برای مدیران هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود زمین در شهرهای عسلویه و نخل تقی سر ریز جمعیت این شهرها در آینده به شهر جدید الاحداث سیراف (نایبند) در مرکز بخش چاه مبارک خواهد بود.

فرماندار عسلویه ادامه داد: عملکرد آموزش و پرورش عسلویه رشد داشته اما جهش و توسعه نداشته است که مستلزم آن است که نگاه خانواده‌ها از نظر سخت‌ افراری به نرم افزاری تغییر پیدا کند. این روزها بهترین خدمت به عسلویه  کمک به بحث آموزش در مدارس و آموزش عالی است.

تخصیص ۸۶.۶ درصد اعتبارات

وی تاکید کرد: در حوزه عمرانی اعتبارات سال ۹۵ جمعا از منابع مختلف ۳۷ میلیارد تومان بود که ۸۶.۶ درصد تخصیص یافت.

نادری بیان کرد: امسال اعتبارات شهرستان ۶۵ میلیارد تومان است که امیدواریم بتوانیم با تخصیص این اعتبار پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را تمام کنیم.

وی افزود: ۱۴ میلیارد برای آب شهری و روستایی و آب منطقه‌ای اعتبار تخصیص داده شده که احداث سد در روستای اخند، پنج میلیارد آب روستایی و پنج میلیارد آب شهری بوده است.

اجرای پروژه‌های جدید عمرانی

فرماندار عسلویه با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای پروژه های عمرانی جدید در نظر گرفته شده است، گفت: این پروژه‌ها شامل اجرای پل اخند، اورژانس شهری عسلویه و نخل تقی، زمین چمن مصنوعی در چاه مبارک،  موزه مردم شناسی روستای هاله و منطقه نایبند است.

وی اظهار داشت: در بحث استقرار ادارات تاکنون ۱۱ اداره مستقر کردیم که امسال بنیاد مسکن و منابع آب در عسلویه استقرار خواهد یافت. پیگیر استقرار اداره ثبت اسناد و املاک نیز هستیم.

نادری به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات معلمان اشاره کرد و افزود: معلمان حق التدریسی باید بومی عسلویه باشند و اولین مجرد سرای معلمان عسلویه در هفته دولت یا ابتدای سال تحصیلی جدید افتتاح خواهد شد.

انجام کار دقیق در اشتغال پارس جنوبی

وی با بیان اینکه برخی در حوزه اشتغال آمار اشتباه داده‌اند، تصریح کرد: ۱۶ نفر از عسلویه در فاز ۱۵ و ۱۶ پذیرفته شدند و حدود ۱۰ نفر دیگر هم به این آمار اضافه خواهد شد. برای اولین بار در خصوص استخدام فاز ۱۵ و ۱۶ کار بسیار دقیقی انجام شد و ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کسانی که سابقه کار داشتند پایش شدند.

فرماندار عسلویه بیان کرد: در بحث اشتغال پایدار تنها نباید به دنبال شغل دولتی باشیم و باید سرمایه‌گذاران بومی دنبال ایجاد شغل و صنایع کوچک باشند. به برخی فعالان اقتصادی شهرستان گفتیم به توسعه صنایع زیردست و پایین دست کمک کنید.

لزوم استقبال جوانان عسلویه از آموزش

وی اضافه کرد: برای کمک به اشتغال به دنبال آموزش فنی و حرفه‌ای در عسلویه هستیم اما جوانان عسلویه کمتر در این مسئله داوطلب می‌شوند و استقبال خوبی از کلاس‌های آموزشی در این زمینه نمی‌شود.

نادری ادامه داد: در مشارکت بانوان در چرخه مدیریت شهرستان در صدد انتخاب یک بانوی بومی برای مدیریت ادارات شهرستان عسلویه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دربحث انتخاب شهرداران هیچ گونه فشاری از سوی مجموعه استانداری و فرمانداری و دیگر نهادهای دولتی برای انتخاب شهرداران بر روی شورا آورده نمی‌شود.

 تعامل و همکاری مطلوب در عسلویه

نادری تصریح کرد: با نماینده شهرستان در مجلس سرکار خانم الماسی تعامل خوبی داریم؛ ایشان یک بانوی دلسوز برای منطقه است و تلاش صادقانه ای دارند.

وی ادامه داد: استاندار بوشهر نگاه خوبی به عسلویه دارد و در بحث موضوع ته‌لنجی بسیار پیگیر بودند و تصویب قانون ته‌لنجی در هیئت دولت کمک خوبی به لنجداران عسلویه خواهد کرد.

فرماندار عسلویه افزود: تعامل خوبی با ائمه جمعه داریم؛ حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد امام جمعه عسلویه و ائمه جمعه اهل سنت شهرستان همگام و دلسوز ما هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر