سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۲۲
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: تاکنون 33 موکب در این استان برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین مجوز فعالیت گرفتند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالرضا مطاف افزود: سال گذشته شمار موکب های استان بوشهر برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین 22 موکب بود که 11موکب جدید به آن افزوده شده است.

وی بیان کرد: برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی سهم ابلاغی وزارت کشور به استان بوشهر امسال نیز همانند سال گذشته 35 هزار نفر است.

مطاف ادامه داد: سال گذشته با وجود اینکه سهم استان بوشهر پذیرایی از 35 هزار نفر زائر پیاده روی اربعینن بود این استان نزدیک به 50 هزار نفر از این زائران را پذیرش کرد.

وی یادآور شد: از 32 موکب استان بوشهر 10 موکب در مسیرهای داخلی، پنج موکب در مرز شلمچه، 2 موکب در شهر نجف، هشت موکب در مسیر نجف به کربلا و هفت موکب نیز در کربلا از زائران پیاده روی اربعین پذیرایی می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در این ارتباط هماهنگی لازم برای صدور ویزای موکب داران و بیمه آنها انجام شده است

مطاف ادامه داد: سهمیه پذیرش موکب های استان بوشهر در مرز شلمچه، مسیر نجف به کربلا و کربلا به ترتیب پنج، 10 و 20 هزار نفر است.

وی یادآور شد: در سال گذشته یک 18 میلیارد و 400 میلیون ریال به موکب های استان بوشهر کمک شد که از این میزان یک میلیارد و 450 میلیون ریال پرداختی دستگاه های دولتی و مابقی کمک های مردمی بود.

مطاف ادامه داد: در این ارتباط از مردم ولایی استان بوشهر ودستگاه های اجرایی انتظار می رود برای کمک به موکب اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر